تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۶۶۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ایام نوروز امسال؛
حدود چهار میلیون مسافر راهیان نور به خوزستان سفر کردند
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: سه میلیون و 910 هزار و 826 نفر مسافر راهیان نور در ایام نوروز امسال به خوزستان سفر کردند.

فرامند هاشمی زاده چهارشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر و کاروان های راهیان نور خوزستان درنوروز 1397 در سالن شهید هاشمی استانداری بیان کرد: از 6 میلیون و 12 هزار و 467 نفر خواب( حداقل یک شب اقامت) مسافران نوروزی در خوزستان، شهرستان لالی با یک میلیون و 274 هزار و 938 نفر خواب بیشترین و کمترین اقامت را حمیدیه با 6 هزار و 124 نفر خواب داشته است.

هاشمی زاده بیان کرد: شهرستان های شوش و شوشتر به عنوان شهرهایی که نماد تاریخی خوزستان و کشور هستند در رتبه های 15 و 16 تعداد پذیرش مسافر و گردشگر را داشتند و این بیانگر اسکان نیافتن گردشگران در این شهرها است که عوامل مختلفی مثل نبود اقامتگاه و هتل دخالت دارد. 

وی با اشاره به اینکه اهواز به عنوان مرکز استان سهم خوبی از اقامت را به خود اختصاص داده ادامه داد: منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان و خرمشهر نیز شرایط مشابهی داشتند؛ جاذبه های آبی، بازارهای خرید و یادمان های دفاع مقدس از جمله ظرفیت های این نقاط بودند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه شهرستان های ترانزیتی مثل اندیمشک نیز سهم کمی از اقامت داشته اند، گفت: پلاک خودروها نشان می دهد حضور مسافران از تهران 20 درصد، لرستان 14 درصد، البرز 8.36 درصد، اصفهان 7.2 درصد، کرمانشاه 6.42 درصد و سایر استان ها نیز حضور 44.36 درصدی در خوزستان داشتند.

هاشمی زاده با اشاره به اینکه سهم عمده اقامت مسافران به صورت موقت بوده بیان کرد: با اختلاف خیلی زیاد اقامت در مدارس رتبه دوم را به خود اختصاص داده و اقامت در هتل ها نیز کمترین درصد را داشته است.

وی با اشاره به اسکان هشت هزار و 887 نفری هلال احمر خوزستان بیان کرد: هلال احمر خوزستان در ایام نوروز 334 ماموریت داشت و به 23 هزار و 449 نفر از مسافران نوروزی خدمات رسانی کرد.

هاشمی زاده در خصوص فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:دراین مدت 16 میلیون و 890 مورد تردد در جاده های خوزستان ثبت شد که پرترددترین جاده ها بندر امام ـ ماهشهر، اهواز ـ اندیمشک و برعکس بودند؛ همچنین 976 هزار و 769 تردد ورودی و 921 هزار و 638 دستگاه تردد خروجی در جاده های خوزستان ثبت شد.

وی در ارتباط با فعالیت های آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: این اداره کل 11 هزار کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی امسال آماده کرد و سه هزار عامل اجرایی برای ارایه خدمات به مسافران فعالیت داشتند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: همچنین یک میلیون و 700 نفر گردشگر از اماکن گردشگری خوزستان دیدن کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار