تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۶۶۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حیدری خبر داد: تهیه وسایل ورزشی برای 60 خانه روستایی
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از محل اعتبارات ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان، وسایل ورزشی برای 60 خانه روستایی تهیه شده است که با حضور استاندار بین آن ها توزیع خواهد شد. 

افشین حیدری در دومین جلسه شورای ورزش استان در سال 97 که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: سال گذشته اتفاقات بزرگی در ورزش خوزستان رخ داد که می توان به صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر کشور و کسب چهارمین سهمیه در این لیگ حرفه ای اشاره کرد.

وی ادامه داد: تا کنون چند جلسه درخصوص چهار تیم لیگ برتری استان داشته ایم و در آخرین جلسه که با حضور استاندار برگزار شد، درخصوص استقلال خوزستان قرار شد پس از تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه، چگونگی حمایت از این تیم مشخص شود، ضمن این که این تیم چند شکایت از فیفا را هم برابر خود می بیند و همین باعث می شود که از فصل آینده با بحث کسر امتیاز مواجه شود و از همان ابتدا کار سختی خواهد داشت که می طلبد گروه ملی با برنامه ریزی هایی که دارد، مشکلات تیم را حل کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پیرامون مسائل نفت مسجدسلیمان نیز چند جلسه برگزار کردیم و تاکنون منابع مالی خوبی برای شروع کار تعیین شده است و روز شنبه هیات مدیره این باشگاه معارفه می شود، ضمن این که سرمربی این تیم نیز هفته آینده مشخص خواهد شد و از بلاتکلیفی خارج می شود.

وی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم این چهار سهمیه لیگ برتری را حفظ کنیم. اکنون 25 درصد لیگ حرفه ای ایران در اختیار تیم های خوزستانی است و همه می توانیم فضا را برای ورود استعدادهای نهفته این استان فراهم کنیم. همچنین به واسطه این تیم ها، فصل آینده بیش از 60 میزبانی در استان خواهیم داشت و این کار بزرگی است و می طلبد که همه پای کار باشند. سطح ورزش خوزستان بالا رفته و طبیعتا انتظار مردم نیز بسیار شده است که البته انتظار به حق است.

حیدری خاطر نشان کرد: در سال 96 اعتبارات خوبی را از وزارت ورزش جهت تکمیل پروژه های استان گرفتیم و همچنین با حمایت وزیر ورزش و اختصاص 30 میلیارد تومان برای اتمام پروژه 4500 نفری اهواز ، کار ساخت این پروژه پس از سال ها توقف دوباره از سر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین در شهرستان دزفول که تیم بسکتبال رعد پدافند آن به دلیل نبود یک سالن به اهواز سپرده شد، قرار است یک سالن خوب احداث شود که این مهم با حمایت های نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر این شهرستان بوده است. کلنگ این سالن 2500 نفری به زودی به زمین زده خواهد شد که با حمایت استاندار و شورای شهر دزفول، مشکل زمین حل شده است و زمین به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: مجمع خیرین ورزش در گذشته تشکیل شد و کمک هایی به پروژه های استان داشت که البته جلسات این محجمع به صورت منظم برگزار نشد ولی قصد داریم از این به بعد این جلسات را به صورت منظم برگزار کنیم؛ یکی از افرادی که می تواند به ما در این زمینه کمک کند، آقای ممتازان است که حکم ریاست او در این مجمع را به زودی از وزیر ورزش خواهیم گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: طرحی در وزارت ورزش و جوانان اعلام شد که در روستاهایی که فضا داشته باشند، خانه ورزش روستایی ایجاد تا فرصت ورزش برای این قشر فراهم شود. ما هم از محل اعتبارات وزارت که به ما ابلاغ شد، وسایل ورزشی برای 60 خانه ورزش روستایی تهیه کرده ایم که با حضور استاندار بین آن ها توزیع خواهد شد.

در پایان این جلسه با اهدای لوح های تقدیر از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ورزش که منجر به قهرمانی تیم کشتی فرنگی دانش آموزی خوزستان در مسابقات جهانی شد، تقدیر به عمل آمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار