تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زاهدی:
معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به الزام قانون برای برگزاری آزمون به‌منظور استخدام، گفت: معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند.

محمد مهدی زاهدی با اشاره به لزوم برگزاری امتحان برای استخدام معلمان حق‌التدریس، گفت: براساس قانون هرگونه استخدام خارج از برگزاری آزمون ممنوع است؛ هر نوع به‌کارگیری نیرو به عنوان استخدام مشروط به برگزاری آزمون است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: معلمان حق‌التدریس برای تبدیل وضعیت باید آزمون دهند؛ براساس طرح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری آزمون به عهده آموزش و پرورش بود که نمایندگان در صحن علنی با آن مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه در صورتی که بکارگیری معلمان حق‌التدریس بدون برگزاری آزمون باشد به نتیجه رسیدن آن مراحل و یا زمان زیادی نیاز دارد و قابل کنترل نخواهد بود، خاطرنشان کرد: برخی افراد مطرح می‌کنند برای به کارگیری معلمان حق‌التدریس سقفی مشخص شود به طور مثال 20 هزار نفر بدون برگزاری آزمون استخدام شوند در پاسخ به این عزیزان باید گفت از بین این تعداد نیرو چگونه 20 هزار نفر را انتخاب کنیم؛ حتی این کار نیز به برگزاری آزمون نیاز دارد.

زاهدی با بیان اینکه معلمان حق‌التدریس باید از نظر علمی سنجیده شوند، ادامه داد: این معلمان باید از حداقل سواد برخوردار باشند و مدرک و توانمندی لازم برای معلم بودن را داشته باشند نمی‌توان بی‌حساب و کتاب معلمی را برای آموزش دانش‌آموزان به کلاس‌های درس فرستاد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: معلمی شغل بسیار با اهمیتی بوده چراکه معلم فردی است که انسان تربیت می‌کند؛ مدارس پایگاه انسان‌سازی در کشور هستند نمی‌توان مدرسه و کلاس درس را به فردی که صلاحیت حرفه‌ای مناسب و کافی نداشته باشد سپرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
با سلام
باید خدمت اقای زاهدی عرض کرد اگر توانمندی علمی ندارند پس چطور در کلاسهای درس مدارس دولتی به کار گرفته شدند ثانیا همه میدونن برنامه شما و امثال شما چیه لطفا یه کم فکر کنید و بیهوده سخن نگین التماس تفکر .
نکیسا فرضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
به نام خدا....
باسلام و احترام فراوان
اینجانب به عنوان معلم حق التدریس و دانشجوی دکتری محیط زیست از آنچه که در طی دوازده سال دوره دانش آموزیم در مقاطع مختلف تحصیلی و چهار سال دوره لیسانس و دوسال دوره ارشد و چهارسال دوره دکتری و گذراندن دوره های مختلف ضمن خدمت و چندسال سابقه تدریس و دیدن آموزش ها و تدریس آموزگاران و اساتید برجسته قطعا و صددرصد از عهده تدریس و معلمی برخواهیم آمد و متاسفانه عده ای از نمایندگان مجلس این سوابق معلمان حق التدریس را نادیده گرفته و تنها دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که آنها هم مثل ما واحد گذرانده و از سال دوم که متاسفانه نه کاملا آموزش دیده و تجربه دارند وارد مدرسه میشوند و شروع به تدریس می کنند و این جای تعجب دارد که چگونه و باچه تحصیلاتی دانش آموزان را درس میدهند آنهم یک فرد هجده و نوزده یابیست ساله که نه دوره ای دیده و نه تحربه ای دارد و تنها چندواحد را در دانشگاه فرهنگیان که متاسفانه بت و اسطوره ای شده در تمام دانشگاه های ایران.... متاسفم که این اندازه دانشگاه فرهنگیان را بر تمام سوابق افرادی چون من می کوبند و سراغ دارم دانشجوی ترم آخر دانشگاه فرهنگیان و خیلی از انها که چه بی دانش وارد نظام آموزشی میشوند و می گویند ما که استخدام هستیم و نیازی به اینقدر آموزش و دوره نداریم و ووووو متاسفانه قوانین درستی اجرا نمیشود و چون حق التدریسی ها جزو دانشگاه فرهنگیان نیستند محکوم به بی دانشی و بیسوادی.....جای بسی تاسف است که این چه نظام آموزشیه که جز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هیچ دانشجویی از دانشگاه های دولتی و ازاد و ...ایران قابل قبول آمورش و پرورش نیست و بسیاراندوهگینم که این وزارت خم مانند وزارت های دیگر خصوصی عمل می کند و کاملا فیلترشده است...... اگر دانشگاه فرهنگیان اینقدر شاخص و خاص است چرا تعداد زیاد دانشجو نمی پذیرد و در دوره دهه های شصتی این دانشگاه نبود و درطی چندسال اینچنین دانشگاه نمود پیداکرد و چرا؟؟؟؟؟؟ آنزمان هم که تربیت معلم بود به تعداد انگشتان دست پذیرش داشت....... ما معلمان حق التدریس و بیشتر ما که دهه شصتی هستیم و پرتوان و بااستعداد و ...... می توانیم الگوی تمام معلمان رسمی و پیمانی و حتی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باشیم....... چه بسیارند معلمان حق التدریسی که کیلومترها مسافت طی می کنند تنها به عشق معلمی و لذت یادگیری دانش آموزان..... چرا در حق ما ظلم می کنید بخدا این انصاف نیست.......... خواهشمندم رسیدگی بفرمایید...... ماهم دوست داریم رسمی شویم و خیالمان بابت ماندن در شغل معلمی و رویای شیرین تدریس و دانش آموزانمان راحت باشد....... التماس دعا
:
:
:
آخرین اخبار