تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۶۶۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلمرادی؛ عضو مجمع نمایندگان خوزستان:
افزایش شکار پرندگان مهاجر در خوزستان/ رتبه دوم ایران در کشتار پرندگان مهاجر
عضو مجمع نمایندگان خوزستان ضعف عملکرد سازمان محیط زیست را در قتل و عام و سلاخی پرندگان مهاجر موثر دانست.

علی گلمرادی نسبت به افزایش شکار پرندگان مهاجر در استان خوزستان هشدار داد و گفت: متاسفانه معضل نسل کشی و شکار پرندگان مهاجر در کشور هنوز ادامه داشته و مدیریت نشده است ؛ وضعیت شکار پرندگان به گونه ای است که بنابر اعلام سازمان های جهانی ایران بعد از عربستان رتبه دوم کشتار پرندگان مهاجر را دارد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تالاب های خوزستان و شمال کشور به قتلگاه پرندگان مهاجر تبدیل شده است، افزود: با افزایش شکار با کاهش جمعیت پرندگان روبرو هستیم این در حالی است که شکارچیان غیرمجاز زیر سایه ضعف نظارت محیط زیست به سمت شکار گسترده روی آورده و بازار خود را گسترش داده اند.

وی ضعف نظارت و عملکرد محیط زیست را در قتل عام و سلاخی پرندگان مهاجر موثر دانست و گفت: محیط زیست متولی حفاظت از حیات وحش و پرندگان است و به طور قطع باید با اتخاذ تدابیر ویژه خاطیان و سودجویان را شناسایی و برخورد قاطع با آنها را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه شرایط اقلیمی خوزستان برای پرندگان مهاجر مساعد است، ادامه داد: در میان پرندگان مهاجر گونه های در معرض انقراضی وجود دارد که با شکار بی رویه به طور قطع نسل آنها در معرض تهدید قرار می گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از پیگیری موضوع شکار پرندگان مهاجر در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست در فصل شکار پایش و نظارت مناسبی را بر بازارهای محلی داشته باشد تا بتوان از اقدامات به عمل آمده توسط شکارچیان غیرمجاز برای شکار پرندگان مهاجر جلوگیری شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
كشتار پرندگان مهاجر دقيقا مشابه اين عمل ميماند كه ما مهمانهايي كه به منزلمان ميايند را سر ببريم آيا اين منش ما ايرانيانست؟ آيا تويي كه شكار ميكني به گوشت شكارت احتياجداري؟ يا فقط براي ارضاء حس خونريزي و كشتن يك موجود زنده اين عملرا انجام ميدهي؟ اگر قصدت از شكار تير اندازي است برو باشگاه تير اندازي اگر از كشتن لذت ميبري پس برو روانپزشك چون حالاتت شبيه يك داعشيه اگر به زندگي شكارچيان دقت كنيد تقريبا هيچكدام عاقبت بخير نشدند. وقتي داري ماشه اسلحه رو هنگام كشتن يك موجود زنده ميكشيد يك لحظه به فكر سلامت بچه و عزيزانتون باشيد در ضمن به عملكرد سازمان شكارباني و محيط زيست هم اميدي نيست چون ايشان فقط دارند شكاربانان مظلوم خود را تبديل به هدف متحرك شكارچيان كرده
:
:
:
آخرین اخبار