تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۶۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی ثبت‌نام 105 هزار کلاس اولی و 106 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در مدارس خوزستان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان از ثبت نام  105 هزار دانش آموز پایه اول و 106 هزار نوآموز پیش دبستانی در 6  هزار مدرسه ابتدایی خوزستان خبر داد.

اردشیر شجاعی با بیان اینکه 6 هزار مدرسه ابتدایی در سراسر استان پذیرای ثبت نام دانش آموزان خوزستانی هستند، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 530 هزار دانش آموز ابتدایی در خوزستان مشغول تحصیل بودند که از این تعداد 260 هزار و 968 دانش آموز دختر و 276 هزار و 928 دانش آموز پسر در سراسر استان تحت پوشش خدمات آموزشی و پرورشی قرار داشتند.

وی افزود: شیوه نامه ثبت نام امروز به مناطق و نواحی چهل‌گانه آموزش و پرورش سراسر استان ابلاغ شد. مدارس ابتدایی در خوزستان آماده پذیرش و ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی هستند.
 
شجاعی با بیان اینکه ثبت نام میان پایه دانش آموزان نیز بدون حضور اولیا و مطابق دستورالعمل اجرایی انجام خواهد شد، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تنها والدین نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول بدو ورود به دبستان نیاز به مراجعه حضوری جهت ثبت نام فرزندانشان دارند و سایر پایه ها در قالب ثبت نام میان پایه و بدون مراجعه حضوری والدین ثبت نام خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دریافت هرگونه وجه و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به سنجش سلامت، بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام ممنوع است. نرخ بیمه دانش آموزی در سال تحصیلی 98-97 نیز به مبلغ 75000 ریال اعلام شد.

وی در ادامه با اشاره به نرخ هزینه کتب دوره ابتدایی، توضیح داد: بهای هر دوره از کتب درسی پایه های ابتدایی در سال تحصیلی 98-97 در قالب شیوه نامه به مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان ابلاغ شد. در همین راستا بهای یک دوره کتب اول ابتدایی ۱۴۴ هزار ریال، دوم ابتدایی ۱۵۶ هزار ریال، سوم ابتدایی۲۰۳ هزار ریال، چهارم ابتدایی ۲۰۴ هزار ریال، پنجم ابتدایی ۲۰۹ هزار ریال و ششم ابتدایی ۲۴۷ هزار ریال اعلام شد که در زمان ثبت نام از والدین دریافت خواهد شد.

شجاعی در پایان اظهار کرد: دوره ابتدایی به عنوان اساس و پایه تعلیم و تربیت نوین شناخته می شود. آموزش و پرورش خوزستان نیز با تمام توان در راستای بهبود و کیفیت بخشی به شاخص های آموزشی و تربیتی این دوره از تحصیلات عمومی اقدام خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار