تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۶۶۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارکنان گروه ملی اهواز خواستار پرداخت مطالباتشان شدند
حدود بیش از 200 نفر از کارکنان گروه ملی فولاد ایران روز یکشنبه با تجمع در مقابل استاندای خوزستان خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.

کارگران گروه ملی فولاد ایران که برای چهارمین روز متوالی تجمع کرده اند، خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

کارگران گروه ملی به تعیین تکلیف نشدن و وضعیت پر ابهام گروه ملی، جابجایی چندباره هیئت مدیره، پرداخت نامنظم بیمه و حقوق معوقه خود، معترض هستند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هفته قبل در گفت و گو با رسانه ها اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر وضعیت مدیریت جدید این شرکت مشخص و تولید در این شرکت آغاز شود.
وی همچنین از پرداخت هرچه زودتر حقوق معوقه این شرکت خبر داد اما زمانی را برای آن تعیین نکرد.

گروه ملی فولاد ایران که در اهواز مستقر است با حدود سه هزار و 500 شاغل یکی از قطب های تولید فولاد کشور بوده که در سال 1389 با تولید یک میلیون و 360 هزار تن محصول نهایی و 300 هزار تن فولاد خام، بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.

این شرکت در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار و به یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه امیر منصور آریا تبدیل شد اما پس از کشف فساد مالی و اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی در این مجموعه و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.

بلاتکلیفی ابن شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.

گفتنی است گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

کارکنان گروه ملی پارسال بارها تجمعات اعتراضی برگزار و خواستار تعیین تکلیف شرکت شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار