تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز عنوان کرد:
افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی‌ به دلیل نرخ ارز
رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز گفت: به دلیل مشکلاتی که در خصوص تردد کامیون‌ها به وجود آمده است، بسیاری از کالاهای اساسی مورد نظر شیرینی فروشی‌ها مانند پودر کاکائو، روغن، جعبه‌های شیرینی و ... وارد نمی‌شوند و ما مجبور هستیم که برخی از این کالاها را حتی تا دو برابر قیمت خریداری کنیم. 

سیامک جعفری با اشاره به وضعیت نامناسب بازار شیرینی فروشان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان حدود 10 درصد فروش مربوط به شیرینی و شکلات و سایر اقلام مانند زولبیا، بامیه، حلوا و... است و در این ایام فروش این محصولات رونق دارد.

وی با اشاره به این‌که حتی ماه مبارک رمضان نیز به خروج از رکود بازار شیرینی فروشی کمک نکرد، افزود: شرایط در حال حاضر بسیار نامناسب است و شرینی فروشان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. 

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز تصریح کرد: در یک هفته – ده روز گذشته به دلیل مشکلاتی که در خصوص تردد کامیون‌ها به وجود آمده است، بسیاری از کالاهای اساسی موردنظر شیرینی فروشی‌ها مانند پودر کاکائو، روغن، جعبه‌های شیرینی و... وارد نمی‌شوند و ما مجبور هستیم که برخی از این کالاها را حتی تا دو برابر قیمت خریداری کنیم.

جعفری با بیان این‌که در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار داریم، عنوان کرد: عدم ثبات نرخ ارز باعث شده تا در تهیه بسیاری از محصولات موردنظر در شیرینی‌پزی با مشکل مواجه شویم. عدم ثبات نرخ ارز باعث شده تا بسیاری از اقلامی که در گذشته با قیمت‌های مناسب تهیه می‌کردیم، اکنون با چند برابر قیمت خریداری کنیم.

وی ادامه داد: همه فروشندگان به دنبال آن هستند تا قیمت محصولات کاهش داشته باشد، زیرا در این شرایط رغبت مردم و مراجعه آن‌ها برای خرید بیشتر می‌شود و فروشندگان نیز می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند. اگر قیمت‌ها به شکلی بالا باشند که مردم توانایی خرید نداشته باشند، قطعا فروشندگان نیز سودی نخواهند برد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار