تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۶۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش دما در خوزستان؛ شهروندان با استفاده صحیح از برق مانع خاموشی‌های مکرر شوند
هر سال با افزایش دما در استان خوزستان داستان تکراری قطع برق به دلیل حجم استفاده بالا از وسایل الکترونیکی رخ می‌دهد که شهروندان میتوانند با مدیریت صحیح در استفاده از وسایل برقی مانع از رخ دادن مجدد قطعی برق شوند
همزمان با آغاز ماه‌های گرم سال گویی ماراتن افزایش دما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی برای جبران شدت گرما در استان‌های جنوبی کشور، بیشتر از پیش نمایان می‌شو‌د.

با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و شدت گرفتن این پدیده محیط ‌زیستی در یکی دو سال گذشته سبب شده است افزایش دمای هوا در استان خوزستان نیز سال به سال با روندی صعودی همراه باشد و شهروندان برای جبران گرما به ناچار وارد ماراتن استفاده از وسایل سرمایشی و رهایی از گرما می‌شوند.

اما بر کسی پوشیده نیست که مصرف بیش از اندازه از توان مولدهای برقی در برهه‌ای از سال نسبت به کل سال با عواقب بدی از جمله کم آوردن مولدها برای تولید برق و در نتیجه خاموشی‌های مکرر و هزینه‌های هنگفت مالی برای بازسازی تجهیزات و تاسیسات برقی به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای از افزایش دمای هوا در روزهای پایانی هفته گزارش داده است و بنابر اطلاعیه‌ صادر شده رسیدن دمای بیشینه هوای سطح زمین برای 2 روز پایانی هفته تا 50 درجه سلسیوس اعلام کرده است.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در راستای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های مکرر از شهروندان خواسته است که از روشن کردن وسایل الکترونیکی غیر ضروری خودداری کنند چرا که استفاده بیش از اندازه برق سبب خارج شدن تاسیسات برقی از مدار شده و مجددا داستان‌های قطعی برق سال‌های گذشته تکرار می‌شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار