تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۶۶۵۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده آبادان در مجلس:
کم آبی و شوری آب امان مردم آبادان و خرمشهر را بریده است
نماینده مردم آبادان گفت: شرایط آب و هوای گرمایی بیش از 45 درجه تابستان، کم آبی و شوری آب امان مردم را بریده است.

 جلیل مختار صبح امروز اظهار کرد: در مورد وضعیت بحرانی و شوری آب ، برداشت‌های بی رویه به رئیس جمهور تذکر داده شد ولی هنوز پاسخی از رئیس جمهور دریافت نکرده‌ایم. مردم خوزستان یک روز خوش ندارند. بحران ریزگردها در خوزستان سال‌هاست نفس مردم را گرفته و بارها مقام معظم رهبری جهت حل این معضل دستوراتی صادر کردند.

وی افزود: شرایط آب و هوای گرمایی بیش از 45 درجه تابستان، کم آبی و شوری آب امان مردم را بریده است. برای حفظ این خاک جوانان زیادی جان خود را فدا کردند وجب به وجب خاک آبادان و خرمشهر با قطرات خون شهدا متبرک شده و شایسته نیست که این شهرها و مردمش با مشکلات کم آبی، شوری آب مواجه باشند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پس گرفتن امضای خود، عنوان کرد: مهمترین دلیل این کار تأکید مقام معظم رهبری در مورد حفظ انسجام ملی و هماهنگ بین سه قوه بوده و دلیل دوم  نیز حضور نماینده کمیسیون اقتصادی و ارائه گزارشی مبنی بر حل مشکل بیش از 90 درصد سپرده گذاران است. همچنین وعده مساعدت  برای پرداخت 10 درصد باقی مانده نیز مطرح شد.

وی در رابطه با تذکر خود به وزیر نفت، گفت: این تذکر به دلیل عدم اجرای ماده 47 برنامه توسعه ششم در حمایت از بومی گرایی و اشتغال در فاز دوم بود که با توجه به این برنامه در طرح تثبیت ظرفیت تولیدی، نباید با وجود نیروی های متخصص بومی، نیروهای غیر بومی به‌کارگیری شوند. 

مختار بیان کرد: نامه تذکر کتبی به وزیر ابلاغ شده و در خصوص اجرای بخش‌نامه مذکور از سرپرست اداره بازرسی و بررسی به شکایات خواستم که دستور مقتضی را صادر و نتیجه  را اعلام کنند.

وی گفت: در خصوص به‌کارگیری نیروهای بومی در طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از تعداد یک هزار و 27 نیروی استخدامی تعداد 62 درصد آبادانی و 17 درصد خوزستانی بوده‌اند که حدود 80 درصد نیروی ها طبق استعلام از استان خوزستان جذب شده اند به طوری که از نظر استخدام نیروی بومی در نوع خود در کشور بی‌نظیر بوده است. 

وی در خصوص انتقال دانشگاه نفت به وزارت علوم و تحقیقات، عنوان کرد: این سؤال از وزارت نفت هم همچنان بی پاسخ مانده و در انتظار پاسخی صریح و منطقی از وزیر نفت هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر محدودیتی در تأخیر اجرای فاز دو پالایشگاه باعث به خطر افتادن منابع فاینانس می‌شود، افزود: چنین طرح پیچیده و بزرگی نیاز به توان فنی ملی و نگاه ملی دارد. طرح بخش‌نامه مورخ دهم دی ماه  سال 96 وزیر نفت را ضمیمه همه قراردادهای پیمانکاران قرار داده و مقرر شده که در شرایط یکسان می‌بایست از نیروی‌های بومی استفاده شود و با برگزاری کلاس آموزشی کارشناسی نسبت به آموزش نیروهای بومی و استخدامی آنها اقدام لازم صورت پذیرد.

وی پیرامون نتیجه تذکر به وزیر نفت و شکایت از مجری فاز دو پالایشگاه آبادان به بازرسی وزارت نفت، اظهار کرد: با وزیر نفت جهت بومی‌گرایی تشکیل جلسه دادیم و مصوبه شورای تامین جهت بومی‌سازی انجام شد. از مجری فاز دو به بازرسی شکایت کرده‌ایم و وزارت نفت گزارشی را در این خصوص ارائه داده است که در آن گزارش 80 درصد جذب شدگان در فاز دوم بومی بوده‌اند. همچنین برای اطمینان بیشتر دستور ارزیابی و حقیقت‌آزمایی از طریق لیست اخذ شده از تامین اجتماعی را داده‌ام.

مختار بیان کرد: مردم آبادان و خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی از عزت ملی دفاع کردند  و صادقانه با دستان خالی در مقابل دشمن مقاومت کرده و خونشان را در راه ولایت تقدیم کردند. به حرمت خون شهیدان باید به مشکلات مردم آبادان توجه جدی شود و جوانان آبادانی که سرمایه این شهر هستند را باید حمایت کنند. بیکاری ریشه بیشتر معظلات اجتماعی است .

 وی افزود: آبادان به‌عنوان یک منطقه مرزی برای ارتقاء امنیت اجتماعی نیاز به ایجاد اشتغال دارد و فرصت‌های اشتغال باید به جوانان بومی منطقه اختصاص یابد تا با تأمین معیشت مردم، حاشیه امنی برای مرز و مرزداران ایجاد شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار