تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۶۶۵۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوری آب اروندرود به 25 هزار میکروموس رسید
رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: شوری آب رودخانه اروند رود به 25 هزار میکروموس رسیده که با توجه به این واقعیت احداث سدخاکی برای جلوگیری از نفوذ آب دریا به رودخانه کارون اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

محمدرضا شمسایی پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در 19 سال گذشته میزان خشکسالی سالجاری بی سابقه بوده است؛ در کارون بزرگ سطح آب منفی 64 درصد است و آورد رودخانه به یک سوم رسیده است.

وی افزود : با توجه به شوری آب اروندرود به منظور جلوگیری از نفوذ آب شور تا سه هفته آینده عملیات احداث سد بندخاکی برروی رودخانه کارون در مارد به پایان می سد و تمام آب پشت سد به رودخانه بهمنیشر انتقال می یابد.

شمسایی گفت:با اجرای این طرح پیش بینی می شود روزانه یک هزار تا یک هزار و 200 متر مکعب در ثانیه آب وارد بهمنشیر شود و میزان شوری آب این رودخانه به پنج هزار میکروموس بر مترمکعب برسد.

وی گفت:87 کیلومتر از خط 90 کیلومتری انتقال آب غدیر به آبادان به اتمام رسیده و 15 تیرماه میزان سهمیه آب غدیر آبادان افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگرجمعیت کل شهرستان آبادان را 500 هزار نفر در نظر بگیریم روزانه به ازای هر شهروند 283 لیتر آب در این شهر مصرف می شود که این رقم بیش از معدل مصرف کشوری است که به نظر می رسد بخشی از آب بدلیل فرسودگی شبکه هدر می رود.

** امام جمعه آبادان:در بحث آب بحران جدی داریم

به گزارش ایرنا امام جمعه آبادان در ادامه این جلسه گفت: وضیعت آب آبادان فوق بحرانی است و همه مسئولین برای برطرف کردن مشکلات موجود و رفع بحران باید وارد عمل شوند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار داشت: این بحران فقط در بخش آب آشامیدنی نیست بلکه نخلستان ها و زمین های کشاورزی نیز بدلیل شوری بیش از حد آب در حال از بین رفتن است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار