تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان عنوان کرد:
مشکل کیفیت آب آبادان استانی است
مشکل کیفیت آب آبادان استانی استفرماندار آبادان با بیان اینکه آب شرب این شهرستان به لحاظ کمی، مشکل دار نیست، گفت: مشکل کیفیت آب شرب آبادان مشکلی استانی است.

عزیزاله شهبازی در جلسه ارائه راهکارهای عبور از مشکل شوری آب آبادان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهر افزود: مشکل آب شرب شهرستان آبادان در مرحله نخست در بخش روستایی و سپس در بخش شهری نمود فراوانی پیدا کرده که برای برون رفت از این وضعیت در جلسه ای مشابه که در فرمانداری و با حضور استاندار برگزار شد تصمیاتی اتخاذ شد که در شرف انجام و اتمام است.

وی اظهار کرد: موضوع افزایش آب ورودی به آبادان از طرح غدیر به میزان ۹۳ هزار مترمکعب و برای خرمشهر تا ۶۸ هزار متر مکعب به انجام رسیده است ضمن آنکه هیئت سه نفره ای برای نظارت بر حسن انجام این کار نیز تشکیل شده و به طور روزانه گزارش های مربوطه را به این فرمانداری ارائه می کنند.

فرماندار آبادان با بیان اینکه با اتمام کار احداث خط لوله دوم غدیر و برداشت آب از آن، شوری آب در کارون و بهمنشیر به طور چشمگیری کاهش می یابد، تصریح کرد: در بحث اروندکنار نیز موضوع با در اختیار قرار دادن تانکرها برای انتقال آب به روستاها در صورت نیاز، انجام شد و در زمان حاضر نیز از ۲۵ تانکر پیش بینی شده برای شهرستان آبادان، ۶ دستگاه تانکر بر اساس اولویت ها به کار گرفته شده اند و اکنون کار آبرسانی به برخی روستاها با تانکر انجام می شود.

شهبازی گفت: در بحث جمع آوری انشعابات غیر مجاز نیز تاکنون ۴۳۰ انشعاب در بخش روستایی جمع آوری شده و برخی دیگر نیز در محاکم قضایی در حال پیگیری هستند، سازمان منطقه آزاد اروند نیز درباره کمک به کشیدن انشعاب آب در روستاها به منظور رفع مشکل انشعابات غیرمجاز قول همکاری داده است.

وی افزود: در زمان حاضر عملیات اجرایی خط انتقال آب از به تصفیه خانه ایستگاه ۱۱ تا تصفیه خانه شهید کشتکار به طول ۶ کیلومتر آغاز شده و برای اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه کشتکار به سمت روستاها نیاز به تامین اعتبار است که در این باره نیاز به کمک سازمان منطقه آزاد اروند داریم.

شهبازی اظهار کرد: طرح خط جی.آر.پی حفار خرمشهر نیز توسط سازمان آب و برق خوزستان آماده شده و به رغم آنکه قرار بود به صورت اشتراک ۵۰ درصدی میان منطقه آزاد اروند و آب روستایی عملیاتی شود اما هنوز آغاز نشده است و نیاز به سرعت بخشی در اجرای آن هست.

فرماندار آبادان تصریح کرد: برای تامین آب شرب با کیفیت و مورد نیاز در مناطق بوارده و بریم (منازل شرکت نفت) با ۳۰ هزار نفر جمعیت، صادق آبادی مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی ایران قول همکاری داده اند که برای تامین این آب بایستی تفاهمنامه ای میان آبفا و شرکت پالایش نفت آبادان منعقد شود.

وی با اشاره به موضوع کمی آب و خشکسالی در سطح ملی، گفت: در بحث کمیت آب در آبادان کارهای زیادی انجام شده اما در بحث کیفیت مشکل استانی وجود دارد که امید می رود هرچه زودتر رفع شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار