تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۶۶۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار مرکز بهداشت دزفول:
عرضه و نگهداری مواد خوراکی در معرض آفتاب ممنوع است
رئیس مرکز بهداشت دزفول عرضه و نگهداری مواد خوراکی در پیاده رو و بیرون از فروشگاه در معرض نور خورشید و هوای گرم را تخلف دانست و از شهروندان خواست از خرید اینگونه مواد غذایی خودداری کنند.

بسیاری از فروشگاه ها در دزفول اقلام خوراکی مانند چیپس ، اسنک ، دوغ و حتی نان بسته بندی را با وجود هوای گرم و فساد پذیری ساعت ها در بیرون از فروشگاه در پیاده رو نگهداری می کنند.

همچنین برخی واحدهای بستنی فروشی در دزفول که با آغاز ماه مبارک رمضان به فروش زولبیا روی آورده اند بدون توجه به نکات بهداشتی انواع زولبیا را خارج از فروشگاه و در معرض مستقیم نور خورشید در هوای گرم نگهداری می کنند.

رضا پور آیین روز شنبه افزود:تبلیغ مواد غذایی و کالاهای آسیب رسان از جمله چیپس و اسنک در بیرون فروشگاه علاوه بر سد معبر خطر فساد این خوراکی ها را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه برخی فروشگاه ها اقدام به تبلیغ مواد غذایی و کالاهای آسیب رسان از جمله چیپس و پفک خارج از فروشگاه می کنند افزود: موضوع ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان از جمله چیپس ، پفک ، سیگار،قلیان و فست فود در نشست شورای سلامت دزفول مطرح شده و در دست پیگیری است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اضافه کرد:کارگروهی در این خصوص تشکیل و تصمیم لازم در این رابطه اتخاذ می شود ضمن اینکه از رسانه ها درخواست می شود با اطلاعرسانی شهروندان را از خرید اینگونه مواد خوراکی منصرف کنند.

وی افزود:فروشگاه ها موظف به نگهداری و عرضه مواد خوراکی چون چیپس ، انواع اسنک و سایر اقلام خوراکی در داخل مغازه هستند در غیر اینصورت در مرحله اول تذکر و در مراحل بعدی بعد از مهلت زمان معین این خوراکی ها جمع آوری می شوند.

وی ادامه داد:پیشنهاد واگذاری تابلوی تبلیغات شهرداری برای اطلاعرسانی موارد بهداشتی به مرکز بهداشت همچنین اقدام کمیسیون نظارت بر صنوف رای جمع آوری کالاهای آسیب رسان نیز از سوی شورای سلامت و امنیت غذایی در دست پیگیری است.

با وجود اینکه هنوز در فصل بهار بسر می بریم دمای هوا در مناطقی از استان خوزستان به بالای 50 درجه سانتیگراد نیز رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار