تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلنگ پروژه‌آبرسانی به 6 روستای فاقدآب امیدیه به‌زمین خورد
خوزنیوز: آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان امیدیه با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شهرستان امیدیه و آغاجری در مجلس و جمعی از مسوولین محلی برگزار شد.

استاندار خوزستان در آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان امیدیه گفت: حق طبیعی اهالی مناطق محروم و سخت گذر است که از نعمت آب شرب بهره مند باشند.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: وجود روستاها و متاطق محرومی که از سالیان دور و حتا قبل از انقلاب از نعمت آب شرب بی بهره بوده اند بسیار نارحت کننده است.

وی افزود: اگر گله می کنیم که روستاییان نباید به شهر مهاجرت کنند می بایست امکانات و رفاهیات اولیه را برای آنها فراهم کنیم که تامین آب شرب مهمترین نیاز اهالی شریف روستایی است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: موضوع آب و فاضلاب در استان خوزستان بصورت جدی در حال پیگیری است که در این راستا سالانه و از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب روستاها اعتباری افزون بر 150 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: در سالجاری نیز برای آبرسانی به روستاهای سطح کشور 900میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که برای استان خوزستان 150 میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: با بهره برداری از این پروژه 6 روستا از 14 روستای تاسیسات دونه از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می شوند.

درویشعلی کریمی ادامه داد: کارگزاری 5 کیلومتر خط انتقال آب، احداث مخزن 2 هزاز متر مکعبی و تعویض 25 کیلومتر شبکه توزیع از جمله اقداماتی است که در این پروژه انجام خواهد شد.

وی افزود: همه سعی و تلاش مان بر آن است که ظرف 6 ماه آینده عملیات کارگزاری خط انتقال و احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی ذخیره آب به بهره برداری برسد و اهالی شریف این روستاها از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند.

کریمی بیان کرد: روستاهای ابوماصول، ابوزید، اوطرفایه، ابو صخیره، قویل و ملییح 6 روستای فاقد آب شرب تاسیسات دونه هستند که 31 خانوار با جمعیتی بالغ بر 176 نفر را تحت پوشش دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 2 پروژه آبرسانی به 16 روستای شهرستان امیدیه اظهار کرد: پروژه آبرسانی به 8 روستای غرب مارون و 8 روستای شرق مارون در انتظار تخصیص اعتبارات است.

کریمی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته بسیار ناچیز بود که از مسوولین شهرستان امیدیه انتظار می رود در کمیته برنامه ریزی شهرستان پروژه آبرسانی به این 16 روستا را بصورت ویژه مد نظر قرار دهند.
:
:
:
آخرین اخبار