تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۶۶۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن برنج خوزستان:
تبعات بیکاری ناشی از ممنوعیت کشت برنج بسیار سنگین است
رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: در سال 96 سطح زیر کشت برنج در استان 65 هزار هکتار بوده و غیر معقول است که این میزان کشت یک شبه به صفر برسد و تبعات بیکاری افرادی که در این مزارع کار می‌کنند بسیار سنگین است. 

محمد سواری با اشاره به بحث کشت برنج در استان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اهمیت مساله کشت برنج و تبعات ممنوعیت آن را در بخش‌های مختلف برای مسئولان استانی توضیح دادیم. در این زمینه قرار شد در مصوبه ستاد خشکسالی در خصوص ممنوعیت کشت برنج تجدیدنظر شود.

وی افزود: بهره‌برداران برنج اکثرا تک محصولی هستند و راه درآمدی به غیر از کشت برنج ندارد اما علی‌رغم برگزاری این جلسه، نتیجه معقولی عاید برنجکاران استان نشد و همچنان بحث ممنوعیت کشت برنج در استان پا برجا است.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: در این زمینه جلسه‌ای را با حضور تعدادی از وکلا و حقوقدانان برگزار کردیم و در آن به بررسی مصوبات و صورتجلسه‌های انجام گرفته در خصوص ممنوعیت کشت برنج پرداختیم. با بررسی‌هایی که توسط حقوقدانان انجام گرفت، بحث ممنوعیت کشت هیچ وجاهت قانونی ندارد و فقط یک مصوبه داخلی است.

سواری ادامه داد: مسئولان بدون این‌که تبعات ممنوعیت کشت برنج را در استان و کشور در نظر بگیرند، بحث ممنوعیت کشت را مصوب کرده‌اند و این موضوع وجاهت قانونی ندارد. برنجکاران به موضوع کم آبی اعتقاد دارند و اعمال یکسری از محدودیت‌ها را به خصوص در کشت‌های پرمصرفی مانند برنج می‌پذیرند.

وی با بیان این‌که به دنبال گسترش بحث خشکه‌کاری برنج در استان هستیم، گفت: طبق آمار معاونت بهره‌برداری سازمان آب و برق در سال 96، سطح زیر کشت برنج در استان 65هزار هکتار بوده و غیر معقول است که این میزان کشت یک شبه به صفر برسد و تبعات بیکاری افرادی که در این مزارع کار می‌کنند بسیار سنگین است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار