تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۶۶۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان بیان کرد:
آبرسانی با تانکر تنها راه گذر از بحران فعلی آب در روستاهای آبادان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: در حال حاضر آبرسانی با تانکر تنها راه گذر از بحران آب در روستاهای آبادان است.

درویشعلی کریمی افزود: طی چند سال گذشته با انجام عملیات های گسترده در حوزه آبرسانی به روستاهای آبادان، روستاها از حالت بحرانی گذشته خارج شده اند به طوری که طی یک عملیات در روستای نصار آبرسانی به ۶ روستا انجام و مشکل آب به لحاظ کمی حل شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی روستاهای استان مشکل کمبود آب داریم اما بحران مواجه نیستیم، اظهار کرد: موضوع احداث خط لوله آب از محل تصفیه خانه ایستگاه ۱۱ تا تصفیه خانه شهید کشتکار به طول شش کیلومتر در آبادان مدت یکسال است که مطرح شده که با انجام آن ۲۰ هزار مترمکعب آب از طرح آبرسانی غدیر به تصفیه خانه شهید کشتکار می رسد و با مجموع ۴۰ هزار مترمکعب آب تامینی از رودخانه بهمنشیر این آب به روستاهای اروندکنار هدایت می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با تاکید بر اینکه راهی جز آبرسانی به روستاها با تانکر نیست، تصریح کرد: مشکلی که ما اکنون با آن مواجه هستیم این است با توجه به اجرای طرح کاشت نهال برای مبارزه با ریزگردها ، تانکرهای آب رسان دیگر رغبتی برای آمدن به آبادان ندارند زیرا در اهواز پول دریافتی آن ها نقد است و امتیازاتی که در مرکز استان از آن برخوردارند در شهرستان وجود ندارد.

کریمی با بیان اینکه باید تانکرها ملزوم به حضور در آبادان شوند، گفت: در حال حاضر با بهره گیری از ۱۲ دستگاه تانکر کار آبرسانی به روستاهای آبادان در حال انجام است که تا فردا تعداد تانکرهای آبرسان به ۲۵ دستگاه می رسد.

وی افزود: با توجه به بحران فعلی آب در اروندکنار، چوئبده و روستاهای مربوطه متاسفانه موضوع اعزام تانکرها به این منطقه با کندی پیش می رود که نیاز به تسریع در روند اعزام است.

کریمی اظهار کرد: در روستاها فرهنگ تامین و توزیع آب با تانکر معمول است و می توان این کار را دنبال کرد تا آب شرب مورد نیاز اهالی روستا به شکل کامل به دستشان برسد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار