تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۶۶۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق مسئولان کشوری و استانی برای احداث فرودگاه در بهبهان
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توافقات اولیه در خصوص ایجاد فرودگاه در بهبهان با مسئولان کشوری و استانی صورت گرفته است.

حبیب‌الله کشت‌زر درباره احداث فرودگاه در بهبهان اظهار داشت: تمام سیکل قانونی ساخت فرودگاه انجام شده و تنها مرحله‌ای که باقی مانده، صورت گرفتن توافقات با پدافند هوایی کشور است.

وی افزود: با سازمان هواپیمایی کشور، اداره کل سازمان هواپیمایی خوزستان و شرکت عقاب عسلویه خوزستان جلسه‌ای داشتیم توافقات صورت گرفته و و فقط مسئله پرداخت اجاره بها یا پرداخت بصورت پروازی محل بحث است که در آینده نزدیک این مانع نیز رفع خواهد شد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری بیان کرد: با هلدینگ خلیج فارس در خصوص فرودگاه صحبت شده و قول اعتبار 10 میلیارد تومانی اخذ شده بنابراین بنده خوشبین هستم در آینده نزدیک شاهد آغاز بکار فرودگاه بهبهان باشیم.

تغییر نرخ حامل‌های انرژی خلاف نظر اعضای کمیسیون انرژی

وی درباره تغییر نرخ حامل‌های انرژی گفت: از نظر اعضای کمیسیون انرژی تغییری صورت نمی‌گیرد و ما نیز مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم.

کشت‌زر در خصوص تعطیلی پروژه تعریض جاده کارخانه سیمان عنوان کرد: با مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب جلسه‌ای داشتم با توجه به تعهد ایشان مبنی بر پرداخت صورت وضعیت خواستار رسیدگی به موضوع پرداخت‌ها شدم.

وی ادامه داد: بلافاصله با شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز تماسی داشتم که وی اعلام کرد ادامه کار در آینده نزدیک آغاز می‌شود و به محض رسیدن قیر یک مرحله باقیمانده روکش آسفالت و تعریض یک خط انجام خواهد گرفت.

بحران آب، در قطب کشاورزی خوزستان

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در بخش کشاورزی شهرستان تصریح کرد: با شمسایی جلسه‌ای داشتم و در آن به ارتزاق 30 درصدی مردم این شهرستان از راه کشاورزی اشاره شد و به دلیل اینکه بهبهان شهرستان پرآبی محسوب می‌‌شود انتظار داریم کشاورزان در مزیقه آبی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله آب مجوز کشت یونجه کاری که دارای سود قابل توجهی است حتما باید حل شود و در غیر اینصورت ما چیزی را نمی‌پذیریم اما موردی که باید اشاره شود بحث کاهش 50 درصدی ذخیره آبی سدهای شهرستان است.

کشت‌زر در خصوص کاهش 50 درصدی ذخیره آبی توضیح داد: ما نمی‌توانیم این کسری را وارد آب شرب کنیم به همین دلیل مجبوریم از راه کشاورزی این مسله را کاهش دهیم همچنین امسال دولت را مکلف کردیم که کشت کشاورزی را به سمت آبیاری تحت فشار بکشاند که بتوانیم با صرف آب کم‌تر سطح وسیع‌تری را کشت کنیم.

وی با اشاره به تصویب قوانین در حوزه کشاورزی افزود: در مجلس قانونی امسال تصویب شد که در آن دولت باید 85 درصد هزینه آبیاری کشاورزان را تامین کند و 15 درصد باقی را نیز بصورت وام به کشاورزان اعطا کنند.

نارضایتی نماینده مردم از روند توسعه مبلمان شهری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص مبلمان شهری بیان کرد: در جلساتی که با شورای شهر و شهردار برگزار شد از وضعیت توسعه مبلمان شهری اظهاز نارضایتی کردم و انتظار دارم این مسئولان وارد شهرستان شوند و به ویژه در بحث آسفالت که شهرستان ما نیاز مبرم به این مسله دارد نگاه بهتری داشته باشند.

وی گفت: در چند روز آینده با استاندار خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه خوزستان به اتفاق شهردار شهرستان جلسه‌ای برگزار شد تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای این مهم جذب کنیم.

جوانان آماده حضور در آزمون استخدامی پالایشگاه گاز بیدبلند

کشت‌زر درباره استخدامی پالایشگاه گاز بیدبلند عنوان کرد: با مدیرکل منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس نشستی برگزار و بنا شد حداکثر تا پایان خردادماه سایت برای ثبت نام و انجام آزمون باز شود و یک ماه بعد از آن آزمون از طریق دانشگاه امیرکبیر تهران و شهرستان بهبهان انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص سهمیه جذب ادامه داد: 30 درصد برای بومی‌های شهرستان و 10 درصد نیز ویژه خانواده‌های شهدا‌، جانبازان و ایثارگران اضافه شده  به جرات می‌توان گفت این امری بی نظیر است و می‌شود ادعا کرد هیچ آزمونی در کشور تاکنون 30 درصد سهمیه بومی نداشته است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار