تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا کارت سوخت دوباره به جایگاه ها بازگشت؟
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دلایل بازگشت کارت سوخت به جایگاه ها را تشریح کرد.

اسدالله قره خانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر استفاده از کارت های سوخت شخصی در جایگاه های سوخت، گفت: کارت سوخت در گذشته به منظور مدیریت کردن مصرف سوخت، و کاهش مصرف سوخت در هدفمند کردن یارانه ها، ارائه سوخت ارزان قیمت به سرویس های عمومی و در زمان تحریم ها شکل گرفت که در زمان خود نیز تاثیر مثبتی بر جای گذاشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه در یک دوره زمانی بود و نبود کارت های سوخت تفاوتی نداشت، افزود: در این دوره با توجه به اینکه قیمت بنزین تک نرخی شده و دیگر بحث سهمیه بندی و دو نرخی بودن منتفی شده بود، خود به خود استفاده از کارت سوخت خاصیت خود را از دست داد اما زیرساخت آن حفظ شد.

بنزین تولید داخل نیاز کشور را تامین می کند

وی ادامه داد: برای حفظ زیرساخت کارت سوخت قانونی در مجلس مصوب شد مبنی بر اینکه کارت سوخت بنابر ضروریات و مقتضیات استفاده شود و دولت برای استفاده از آن برنامه ریزی داشته باشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح دوباره اعمال تحریم ها علیه ایران، یادآور شد: در حال حاضر تولید بنزین در حدی است که بتواند نیازهای کشور را با اندک صرفه جویی تامین کند؛ اما باید جانب احتیاط در کشور رعایت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه می توان از طریق کارت های سوخت میزان مصرف را مدیریت کرد، تصریح کرد: دولت در حال حاضر برای بازگشت کارت سوخت شخصی تصمیم گرفته و در حال حاضر مطالعاتی روی آن انجام شده؛ اما هنوز عملیاتی نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار