تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارکنان‌شرکت‌کالای‌پتروشیمی خواستارجلوگیری‌از اخراج‌شدند
تعدادی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در ماهشهر در اعتراض به آنچه که اخراج برخی کارکنان این شرکت عنوان کردند روز یکشنبه مقابل ساختمان فرمانداری بندرماهشهر تجمع کردند.

کارکنان شرکت کالای پتروشیمی خواستارجلوگیری از اخراج شدند

حدود 15 نفر از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در اعتراض به اخراج تعدادی از کارکنان این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی، و پس از بی نتیجه ماندن خواسته های خود از مدیریت شرکت، با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری ماهشهر خواستار رسیدگی مسئولان دولتی به این مشکل شدند.

یکی از کارگران معترض بیان کرد:شرکت کالای پتروشیمی از شرکت های زیر نظر وزرات نفت بوده که از سال 92 به بخش خصوصی واگذار شد، از آن زمان به تدریج مدیریت شرکت اقدام به کاهش و تعدیل نیروی های این شرکت کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: در این مدت گشایشی در حل این مشکل حاصل نشد و نیروی های شرکت از 400 نفر به 40 نفر کاهش پیدا کرد و تعداد زیادی از کارکنان شرکت که بیشتر متاهل بوده از کار بیکار شدند.

نماینده کارگران معترض شرکت کالای پتروشیمی ادامه داد: مدیریت شرکت نیز نه تنها زمینه اشتغال آنها را در جای دیگری فراهم نکرد، بلکه تا به حال هیچ پاسخ روشنی به کارکنان نداده است.

وی ادامه داد: خانواده های اخراج شدگان با مشکل معیشتی روبه رو شده اند و هیچ مسئولی پاسخگو و پیگیر مشکلات کارکنان اخراجی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مسئولان این شرکت تا پایان شهریور امسال 40 کارگر باقی مانده این شرکت که دیگر از حداقل مزایا نیز برخوردار نیستند، اخراج می شوند و شرکت به طور رسمی تعطیل می شود.

این کارگر معترض گفت: هم اکنون هیچ مسئولی در شرکت حضور ندارد و فردی که به طور نمایشی مسئولیت را به عهده دارد در جواب کارگران می گوید: من اینجا مامور و معذورم و هیچ کاره هستم.

ابتدای خرداد جاری جمعی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی به همراه خانواده های خود مقابل ورودی ساختمان این شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تجمع کرده و خواستار پیگیری مشکلات خود توسط مسئولان شدند.

رسالت شرکت کالای پتروشیمی تامین کننده کالای مجتمع های پتروشیمی کشور است.

با وجود تلاش خبرنگار ، کسب نظر مسئولان این شرکت در این باره، به دلیل اینکه مسئولی در آنجا حضور ندارد، میسر نشد. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار