تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۶۶۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف محموله 5میلیاردی‌کالای‌قاچاق در سواحل‌آبی‌خوزستان
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در آبهای شمالی خلیج فارس توقیف و محموله آن ضبط شد.

سردار عبداله نظرپور افزود: ماموران دریابانی ماهشهر هنگام کنترل شناورهای عبوری در بخش های شمالی خلیج فارس به یک فروند شناور لنج تجاری در نواحی خور زهره در حوزه بندرهندیجان خوزستان مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی گفت: دربازرسی ماموران از شناور توقیف شده تعداد زیادی از انواع کالای خانگی شامل 65 دستگاه یخچال فریزر، 120 دستگاه کولر گازی، 40 دستگاه ماشین ظرفشویی، 50 دستگاه پنکه زمینی، و 40 دستگاه چراغ تزیینی که همگی بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و به منظور تخلیه در بندر هندیجان بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.

سردار نظرپور با اشاره به دستگیری پنج نفر در این رابطه افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد کردند که با تکمیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

توقیف چهار فروند شناور فعال در سوخت قاچاق 

جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان نیز گفت: ماموران پایگاه دریابانی آبادان و ماهشهر با هدف مقابله با قاچاق و فروش غیرقانونی مواد سوختی در مرزهای دریایی خوزستان، چهار فروند شناور صیادی را به اتهام فعالیت و فروش غیرقانونی بیش از20 هزارلیتر گازوییل قاچاق شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ نادر سهیلی افزود: شناورهای توقیف شده که با هدف صیادی اقدام به بارگیری بیش از 20هزار لیتر مواد سوختی یارانه ای کرده بودند، بدون هیچگونه فعالیت صیادی و تنها با هدف فروش این مقدار گازوییل قاچاق به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس، به این کار قاچاق اقدام کرده بودند.

وی افزود: شناورهای مذکور توقیف و یک نفر به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق منابع سوختی کشور دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از چهار تن برنج قاچاق توسط دریابانان آبادان

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان گفت: ماموران دریابانی آبادان یک دستگاه خودرو نیسان حامل بیش از چهار تن برنج قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ محمد علی موسیوند افزود:ماموران پایگاه دریابانی آبادان یک دستگاه خودرو نیسان حامل بار برنج قاچاق را در جاده اروند به آبادان توقیف و چهار هزار و 200 کیلوگرم برنج بدون مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین خودروی توقیف شده ،گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 336 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی به همراه متهمان تحویل مراجع مربوطه شد.

کشف 10 تن شکر قاچاق در سواحل اروندکنار آبادان

وی همچنین گفت: 10 تن شکر قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال توسط ماموران دریابانی آبادان در سواحل اروند کنارکشف و ضبط شد. 

سرهنگ موسیوند افزود: ماموران این میزان شکر را از 2 دستگاه وانت نیسان که به طرزمشکوکی در جاده های فرعی ساحلی در حال حرکت بود کشف و ضبط کردند.

وی گفت:در بازرسی از خودروهای توقیف شده، محموله ای بالغ بر 200 کیسه 50 کیلویی شکر قاچاق و بدون مجوز که از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به شکلی غیرقانونی وارد سواحل کشورمان شده بود کشف شد.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان با اشاره به دستگیری دو نفر در این رابطه افزود:کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر 400 میلیون ریال برآورد کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی و مستندات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف محموله لباس خارجی قاچاق توسط مرزبانان خرمشهر

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت: 495 ثوب لباس قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در پایانه مرزی شلمچه کشف و ضبط شد.

سرهنگ منصور رضا عزیزی افزود:مرزبانان این فرماندهی مستقر در پست کنترلی شلمچه موفق به کشف 495 ثوب لباس خارجی قاچاق شدند.

وی با اشاره به دستگیری 2 متهم در این زمینه گفت: کارشناسان ارزش ریالی پارچه های کشف شده را 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع قانونی شدند.

 راه ورود محموله بزرگ لوازم آرایشی به کشور توسط دریابانان آبادان بسته شد

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: یک فروند شناور تجاری در آبراه اروند با بیش از 18 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق توقیف شد.

سردارعبداله نظرپور افزود: ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پاسگاه شناوری'دهانه بهمنشیر
' در راستای مبارزه با قاچاق کالا وکنترل آبهای ساحلی خوزستان، یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق را که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر آبادان در حرکت بود، شناسایی و متوقف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی دقیق از این شناور، 18 هزار و 84 قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی و از قبیل کرم مو، کرم نرم کننده، شامپو و صابون آرایشی که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری 6 متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

سردار نظرپور افزود: قاچاقچیان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند دریابانان خوزستان با اشراف اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه آب های داخلی و مبادی ورودی کشور با هرگونه فعالیت سودجویانه در آبهای شمالی خلیج فارس، قاطعانه برخورد خواهند کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار