تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حکایت تلخ انتخاب مدیران در بندرماهشهر
امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندر ماهشهر گفت: تعویض مدیران در شهرستان بندر ماهشهر نباید براساس جناح‌بندی و حزب‌گرایی باشد اما متاسفانه در دولت فعلی شاهد جناح بندی و میلی‌شدن مدیریت و انتخاب آنان در شهرستان و کشور هستیم.

مدتی است روسای ادارات و مسئولین شهرستان بندر ماهشهر از میان قشر زحمت‌کش فرهنکی انتخاب می‌شوند که در آخرین مورد بخشدار مرکزی شهرستان که نیرو رسمی وزارت کشور بوده عزل و یک فرهنگی نصب شده است.

سید سلمان هاشمی در این خصوص اظهار داشت: در انتخاب مدیران باید شایسته‌سالاری، تخصص، تعهد و ایمان ملاک باشد و اگر مدیری بر این اساس انتخاب شود قطعا آن مدیر در کار خود موفق خواهد بود.

وی با اشاره به بحران مدیریتی در سطح استان افزود: هیچ مدیری در سطح استان بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص انتخاب نمی‌شود و هیچ‌کس سرجای خودش نیست بطور مثال اگر مهندسی در مدرسه تدریس کند به دلیل عدم آشنایی با اصول آموزشی و تربیتی با مشکلاتی مواجه خواهد بود و عکس این جریان نیز وجود دارد.

امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به انتصابات اخیر فرهنگیان در سمت‌های مختلف بیان کرد: مدیران قبلی اگر ضعیف بوده‌اند باید ضعف آنها آسیب شناسی شده و مشخص شود این مدیران بر چه اساس تعویض شده‌اند تا مدیر جدید بتواند ضعف قبلی را جبران کند.

وی با تاکید بر صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: جابه‌جایی مدیر توانمند به صلاح شهرستان نبوده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در تعویض مدیران جناح‌بندی و حزب‌گرایی نداشته باشیم اما متاسفانه در دولت فعلی شاهد جناح بندی و میلی‌شدن مدیریت و انتخاب آنان در شهرستان و کشور هستیم.

هاشمی در پایان با اشاره به مشکلات عزل و انتصاب مدیران خاطرنشان کرد: عزل مدیران یک نوع آسیب است زیرا مدیر جدید زمانی را جهت آشنایی با توانمندی‌های و ظرفیت‌های شهرستان صرف می‌کند که باعث می‌شود آن ارکان یا اداره در چند ماه ابتدایی خود عملکرد ضعیفی داشته باشد.

از نکات قابل توجه عزل و نصب اخیر مدیران شهرستان بندر ماهشهر این است که علیرغم صادرات نیرو از آموزش وپرورش شهرستان ، ریاست اداره آموزش و پرورش  شهرستان بندر ماهشهر از شهرستان دیگری انتخاب شده است.

شهردار بندرماهشهر، معاون سیاسی فرماندارشهرستان، رئیس اداره صنعت معدن تجارت بندرماهشهر،  بخشدار مرکزی شهرستان،  شهردار شهر چمران، رئیس شورا شهر بندرماهشهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرماهشهر از جمله مدیرانی هستند که از قشر زحمت‌کش فرهنگی انتخاب شده‌اند وشنیده‌ها حاکی از آن است که این انتصابات ادامه دارد.

شهرستان بندرماهشهر یکی از شهرهای ثروتمند ایران است که مسئولین آن علیرغم وجود ثروت تاکنون نتوانسته‌اند رضایتمندی را میان شهروندانشان ایجاد کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار