تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۶۶۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو مسیر ترانزیتی منتهی به سه بندر خوزستان شهریور تکمیل می‌شوند
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به تکمیل بیش از 500 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در دالان های ترانزیتی(کریدور) کشور گفت: بنادر امام خمینی ، آبادان وخرمشهر در انتهای دو کریدور مهم ترانزیتی هستند که در نیمه نخست امسال تکمیل می شوند.

«محمدرضا کدخدا زاده» با بیان اینکه رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها توجه به تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور است، گفت: در نیمه نخست سال جاری حدود 70 کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای شماره یک و 10 به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش وزارت راه و شهرسازی به منظور تسهیل ارتباطات میان بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری کشور 10 کریدور را طراحی کرده تا مسیرهای مختلف را به شکل بزرگراه به یکدیگر متصل کند؛ کریدور شماره یک به طول 1920 کیلومتر از منطقه گواتر در جنوب شرقی ایران آغاز و پس از گذر از جاسک، بندرعباس، بندرلنگه و بندر بوشهر به هندیجان و بندر آبادان و خرمشهر منتهی می شود.

دهمین کریدور به طول یک هزار و152 کیلومتر از ایواوغلی و سلماس در آذربایجان غربی آغاز می شود و پس از گذر از تبریز، ارومیه، میاندوآب، سنندج، کرمانشاه، خرم آباد و اندیمشک به اهواز و در پایان به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان می رسد؛ این کریدور با عنوان دالان شمال به جنوب، 10 پایانه مرزی را به شبکه جاده ای متصل می کند و یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیتی کشور محسوب می شود.

کدخدا زاده خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و مساعد بودن شرایط جوی، طول این راه ها تا پایان سال دو برابر می شود و شاهد تکمیل بیش از 140 کیلومتر راه و بزرگراه در کریدورهای یادشده خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بخشی از پروژه‌های در حال احداث در استان‌ های هرمزگان و خوزستان واقع شده که شامل بخشی از بزرگراه شیراز - فسا - داراب - کهگم در استان هرمزگان و بهسازی راه های اصلی اهواز - رامهرمز - بهبهان، ماهشهر - هندیجان - دیلم و دارخوین - شادگان - خوردورق، ایذه - باغملک - هفتگل - نمره یک و کنارگذرهای شوشتر و دزفول در استان خوزستان است که قسمتی از آنها نیز تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

کدخدا زاده افزود: بهره‌برداری از این راه‌ها علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش ترافیک موجب رونق ترانزیت، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استان‌‌ها می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راهها در ادامه اولویت توسعه راهها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه‌هایی که به نوعی گلوگاه ترافیکی منطقه محسوب می‌شود و پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر، تسریع در حمل و نقل، موثر در گردشگری زیارتی و سیاحتی و توسعه استان‌های همجوار دارند، در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

اکنون طول راه های کشور به بیش از 210 هزار کیلومتر رسیده است که 2500 کیلومتر آن را آزادراه و 15 هزار کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد و دولت سعی دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول آزادراه های کشور به 7500 کیلومتر برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار