تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ رشته‌ای در دانشگاه آزاد حذف نمی‌شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ رشته دانشگاهی حذف نمی‌شود، گفت: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود، اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم. بنابراین حذف رشته نخواهیم داشت
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ رشته دانشگاهی حذف نمی‌شود، گفت: ممکن است در مقطعی، ظرفیت پذیرش رشته‌ای صفر شود، اما بنا به ضرورت و تقاضا ممکن است چند سال دیگر دوباره پذیرش داشته باشیم. بنابراین حذف رشته نخواهیم داشت.

علیرضا رهایی با بیان اینکه در سطح کشور واحدهای دانشگاهی وجود دارند که فاصله آن‌ها کمتر از 50 کیلومتر است، افزود: اگر یک رشته در دو واحد با تقاضای کم ارائه شود و کلاس‌ها به حد نصاب نرسد، هر دو واحد زیر ظرفیت کار می‌کنند و هر دو زیان‌ده می‌شوند. لذا با تجمیع دانشجویان از استادان هر دو واحد استفاده بیشتری می‌شود.

وی در ادامه از طراحی پرتال جامع آموزشی این دانشگاه خبر داد و گفت: این پرتال تحول مهمی در فعالیت‌های آموزشی ایجاد می‌کند.

رهایی با اشاره به استقرار سامانه‌های مرتبط با حوزه آموزش در این دانشگاه اظهار کرد: امسال برای اولین بار در پردازش و پذیرش دانشجو از سامانه داخلی دانشگاه که در مرکز سنجش طراحی شده، استفاده کردیم که صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای به دنبال داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت‌نام در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از این سامانه صورت گرفت، افزود: همچنین نرم‌افزارهایی جهت طرح آمایش، کمیسیون موارد خاص و نیازهای دانشجویی تهیه شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رهایی در پایان اظهار کرد: یک داشبورد مدیریتی نیز برای کنترل فعالیت‌های آموزشی نظیر ثبت‌نام و سامانه جدیدی جهت نظارت و ارزیابی طراحی شده است که از ماه آینده به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار