تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۶۷۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 هزار خوزستانی زیر نظر انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کنند
رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان گفت: سه هزار ورزشکار خوزستانی به طور سازمان یافته زیر نظر این هیات فعالیت می کنند.

نیما حاجی پور با اشاره به فعالیت بیش از 40 رشته ورزشی در قالب 17 انجمن زیر مجموعه این هیات افزود: با توجه به اینکه بیشتر این رشته ها شناخته شده نیستند کار ما بسیار سخت است زیرا حامیان مالی ، انگیزه ای برای هزینه کردن در این ورزش ندارند.

وی گفت:با وجود این که در هفت سال گذشته جزو سه هیات برتر کشور بوده ایم اما هیچ گونه منبع درآمدزایی نداریم و به سختی هزینه های خود را تامین می کنیم.

حاجی پور ادامه داد: بر خلاف دیگر هیات های ورزشی خوزستان که از سالن و استخر بهره مند هستند، مکان خاصی در اختیار ما نیست که از آن درآمدزایی کنیم؛ بودجه ای از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان دریافت نمی کنیم و حتی دفتر هیات نداشتیم و با هزینه شخصی مکانی را به عنوان هیات انجمن های ورزشی خوزستان مشخص کردیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در رشته مفرح جت اسکی با فاصله زیاد نسبت به مازندران، گیلان، کیش و بوشهر که از امکانات خوبی برخوردار هستند، در رتبه نخست کشور قرار داریم گفت: در شهرستان های دزفول، اهواز، ماهشهر و خرمشهر اسکله لازم برای فعالیت در این رشته موجود است و بنا داریم این ظرفیت را در دریاچه سدهای مسجدسلیمان و کارون 3 ایجاد کنیم.

رییس هیات انجمن های ورزشی خوزستان به میزبانی تیم های ملی در دزفول و ماهشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای فعالیت در این رشته در خوزستان وجود دارد در نیمه دوم امسال بار دیگر میزبان مسابقات کشوری خواهیم بود تا از این طریق علاقه مندان بیشتری جذب این رشته شوند هر چند که این رشته بسیار هزینه بر است و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه به سختی می توان یک دستگاه جت اسکی خریداری کرد.

وی در خصوص دیگر رشته مفرح این هیات یعنی پاراگلایدر گفت: هدایت کمیته ورزش های هوایی ما به تازگی بر عهده شهرام تلاوری از خلبانان پاراگلایدر خوزستان واگذار شده است همچنین در حال برنامه ریزی هستیم که با هزینه خودمان چند دستگاه پاراگلایدر برای خوزستان تهیه کنیم تا در اختیار ورزشکاران قرار دهیم.

حاجی پور به وجود سایت های اختصاصی رشته پاراگلایدر در شهرستان های باغملک، لالی، گتوند، دزفول، بهبهان و اهواز اشاره کرد و افزود: ورزش های هوایی همچون پاراگلایدر علاقه مندان زیادی دارند اما این رشته بسیار گران قیمت است لذا افراد خاصی به این رشته گرایش پیدا می کنند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات قهرمانی اسپوکس بانوان کشور در روز 23 تیر امسال به میزبانی گرگان اشاره کرد و گفت: با رایزنی انجام شده مقرر شد یکی از ارگان های خوزستان کار اسپانسر تیم را بر عهده داشته باشد.

ورزش اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است. این رشته ورزشی از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت ، هوشیاری و قدرت دارد.

حاجی پور همچنین گفت: هم اکنون 10 شهرستان خوزستان در 15 رشته فعال هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار