تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۶۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفره کشاورزان ایذه‌ای باز هم کوچک‌تر می‌شود
نابودی ۱۸۰۰ شغل با ممنوعیت کشت تابستانه
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: با ممنوعیت کشت تابستانه در ایذه، ۱۸۰۰ شغل مستقیم در این شهرستان از بین می‌رود.

مصطفی هنرمندیان افزود: عمده راه ارتزاق مردم شهرستان ایذه کشاورزی و دامپروری است که باتوجه به ممنوعیت کشت تابستانه، حدود 1800 شغل مستقیم در این شهرستان را از دست می‌دهیم. 

وی افزود: کشاورزان این شهرستان هرساله در کشت تابستانه، بیش از 600 میلیارد ریال تولید محصولات از قبیل برنج، لوبیا، ماش، صیفیجات داشتند که متاسفانه خشکسالی‌ها خسارات جبران ناپذیری در بخش کشاورزی به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به اینکه سطح زیر کشت تابستانه ایذه بیش از 2000 هکتار است، بیان کرد: در کشت پارسال این شهرستان در مجموع  بیش از 11 هزار تن شلتوک، حبوبات، کنجد و ذرت علوفه‌ای برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کشت تابستانه در شهرستان به مصارف شخصی مردم اختصاص دارد، عنوان کرد: عدم کشت تابستان به معیشت و‌ زندگی مردم ضربات جبران ناپذیری می‌زند، زیرا تنها راه درآمد اکثریت آنها تنها کشاورزی است.

هنرمندان تصریح کرد: کشت‌های کوچک تابستانه فقط با هماهنگی و مجوز اداره منابع آب صورت می‌گیرد، که از مسئولان مربوطه درخواست داریم در جهت کمک به ارتزاق این قشر ضعیف جامعه همکاری‌های لازم را در اینگونه کشت‌ها داشته باشند. 

وی گفت: در پی خشکسالی‌های اخیر بسیاری از چشمه‌های روستاهای بخش دهدز، سوسن و مرکزی ایذه خشک شده‌اند که راه آبیاری باغات این شهرستان بودند. 

محصول برنج چمپا از معروف‌ترین برنج‌های برداشت شده در ایذه است که در بازارهای داخل شهرستان و استان به فروش می‌رسد و به‌دلیل طعم و کیفیت بالای این محصول، برنج سوسن و دهدز در بازار خوزستان از شهرت و طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار