تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
45 هزار تن چغندر قند در اندیمشک برداشت شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت : 45 هزار تن محصول چغندر قند از سطح 600 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

سید هدایت موسوی روز سه شنبه افزود: برداشت این محصول در مزارع کشاورزی شهرستان ادامه دارد. 

وی بیان کرد : در مجموع یک هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت محصول چغندر قند قرار گرفته که 800 هکتار آن هنوز برداشت نشده است. 

وی گفت:پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر 110 هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف و کارخانه های فراوری در سایر استان های کشور شود. 

موسوی اظهار کرد:کارخانه‌های چغندر قند شهرهای قزوین، کرمانشاه،شهرکرد ، شوش و همدان بیشترین حجم چغندر قند تولید شده در شهرستان اندیمشک را فرآوری می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت : امسال در 650 هکتار از مزارع زیر کشت هویج 23 هزار تن محصول ، در 9 هکتار زیر کشت محصول سیر 225 تن محصول ،در 40 هکتار مزارع هزار و 800 تن بادمجان و از سطح 440 هکتار حدود 10 هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید شد. 

موسوی همچنین میزان گندم خریداری شده از کشاورزان اندیمشک را بیش از 65 هزار تن عنوان کرد و افزود: برداشت محصول گندم از سطح 35 هزار هکتار مزارع دیم و آبی انجام شده که علاوه بر گندم خریداری شده از کشاورزان بخشی از محصول تولیدی نیز به عنوان خود مصرفی نزد کشاورزان نگهداری می شود. 

وی بیان کرد:در توفان و بارندگی فروردین و اردیبهشت مزارع آبی اندیمشک 20 درصد خسارت دید ضمن اینکه مزارع دیم شهرستان هم بر اثر کاهش نزولات آسمانی 70 درصد دچار خسارت شده است. 

موسوی بیان کرد:با وجود خسارت وارده به مزارع گندم اندیمشک میزان محصول برداشت شده از مزارع منطقه مطلوب بوده است. 

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر 56 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد. 

هر سال 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان اندیمشک تولید می شود. 
75 هزار نفر از جمعیت 170 هزار نفری شهرستان اندیمشک از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار