تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۶۶۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
70درصد آب آشامیدنی آبادان از طرح غدیر تامین می‌شود
مدیر آبفا آبادان گفت:روزانه به طور متوسط 95 هزار متر مکعب آب معادل 70 درصد آب آشامیدنی مورد نیاز آبادان، از طرح آبرسانی غدیر به این شهر اختصاص می یابد.

علی‌رضا خلیلی نیا اظهار داشت:هم‌اکنون سختی و شوری آب آشامیدنی آبادان بین پنج هزار تا پنج هزار و 500 میکرو موس است که نسبت به شوری و سختی هفت هزار میکرو موس هفته گذشته مقداری کاهش داشته است.

وی افزود:با راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن در خرمشهر با دستور استاندار سهمیه آبادان از طرح آبرسانی غدیر به 110 هزار مترمکعب در شبانه‌روز افزایش خواهد یافت که قرار است این مقدار افزایش از امروز محقق شود.

خلیلی نیا گفت:با توجه به کاهش برداشت آب از رودخانه بهمنشیر و افزایش مصرف آب در آبادان در برخی از مناطق شاهد افت فشار هستیم که برای حفظ کمیت آب در روز مجبور به کاهش افت فشار چندساعته به ویژه نیمه‌شب هستیم.

وی اظهار داشت: آب آبادان با توجه به شوری و سختی هیچ مشکل بهداشتی ندارد و کلر باقی‌ مانده آن طبق آمار ارایه‌ شده از سوی شبکه بهداشت،در حدود 95 درصد و مطلوب است.

مدیر آبفا آبادان به پایان یافتن کار اجرایی گام دوم آبرسانی به آبادان و خرمشهر از طرح غدیر اشاره کرد و گفت:اتصال چند نقطه به دلیل وجود معارض باقی‌مانده که آن‌هم در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: با اتصال خط دوم انتقال آب غدیر به آبادان برداشت از رودخانه بهمنشیر که هم‌اکنون سختی و شوری بالایی دارد متوقف و کل آب آشامیدنی آبادان از طرح غدیر و آب شیرکن ها تامین می‌شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری روز دوشنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکل آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر در کوتاهترین زمان ممکن تاکید و گفته بود:دولت عزم خود را برای رفع مشکل آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر در کوتاهترین زمان ممکن جزم کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار