تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۶۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهسازی بوستان‌های شهری در آبادان آغاز شد
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه روشنایی و بهسازی بوستان‌های سطح شهر با 500 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمد شهرداری و با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

حسین جمال گلی چهارشنبه اظهار داشت: برای تکمیل و احداث پروژه روشنایی پارک ها بلوارها اعتباری به میزان30 میلیارد ریال ، تکمیل پروژه پارک خطی با مبلغ 200 میلیارد ریال، پارک فرهنگیان 200 میلیارد ریال و بهسازی پارک ذوالفقاری با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال هزینه می شود. 

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم پروژه پارک 17 هکتاری این شهر گفت: مرحله نخست این پروژه پارک با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری معادل 56 میلیارد ریال اجرا شده است. 

جمال گلی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پارک را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مرحله دوم احداث مبلمان پارک و ایجاد فضای سبز صور می گیرد.

وی در ادامه گفت: اتمام پروژه فضای سبز، کاشت نهال، درختکاری، المان و آبنما، پارک جنب اداره شیلات واقع در زمین شهری و پروژه تکمیل پارک فرودگاه در دستور کار قرار گرفت. 

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: مرحله نخست پارک فرودگاه با همکاری منطقه آزاد اروند به پایان رسید و اکنون مرحله دوم آن شامل نصب المان ها و مبلمان پارکی در دست اقدام است. 

جمال گلی حفظ فضای سبز موجود را سیاست اصلی شهرداری و سازمان فضای سبز آبادان بیان کرد و گفت: جایگزینی گونه های گیاهی و اجرای پروژه آبیاری تحت فشار توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان اقدامی موثر در جهت مواجهه با بحران کمی آبی است. 

وی کاشت گل کاغذی، شیشه شور، برهان، انجیز معابد و نخل به عنوان یک جایگزین مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی دانست و گفت: امیدواریم با جایگزینی گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی آبادان شاهد توسعه فضای سبز شهری باشیم. 

سرانه فضای سبز در کشور برای هر نفر 18 متر مربع و در آبادان زیر 10متر مربع است.

کل فضای سبز شهرستان آبادان 338 هکتار است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار