تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۶۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام دلایل افزایش قیمت خودرو توسط وزیر صنعت
ولی ملکی در مورد جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت و براساس رای عمومی، مقرر شد با توجه به شرایط کنونی، این طرح 6 ماه مسکوت بماند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اهداف این طرح 12 بندی، تغییر تعرفه واردات خودرو بود که براساس این طرح پیشنهاد شده بود که تا سال 1400 تعرفه واردات خودرو حداقل سالانه 5 درصد کاهش یابد تا در پایان این سال حداکثر تعرفه واردات خودو به 20 درصد برسد.

وی بیان داشت: همچنین براساس طرح ساماندهی بازار خودرو پیشنهاد شده بود که تغییرات تعرفه‌ای طی سه ماه به نرخ‌های قبلی تعرفه باز گردد.

ملکی با بیان اینکه در ادامه این جلسه شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیان مسائل و مشکلات پیش آمده در بازار خودرو پرداخت و گفت: وزیر صنعت اعلام کرد که با توجه به اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد و اشتغال، ترامپ بعد از خروج از برجام اولین کالای تحریمی را خودرو اعلام کرد، در حالی که در گذشته و در تحریم‌های قبلی ابتدا پتروشیمی و سایر موارد تحریم شدند و خودرو جزء آخرین کالاهایی بود که مورد تحریم واقع شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت از هدف‌گذاری صنعت خودرو ایران در تحریم‌ها سخن گفت، بیان داشت: به صورت مستقیم 200 هزار نفر در صنعت خودرو و حدود 800 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی خودرو فعالیت دارند، ضمن اینکه چند میلیون نفر به صورت غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

* هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم
وی با بیان اینکه وزیر صنعت از تغییر جهت نقدینگی به سمت بازار خودرو خبرداده است، گفت: هزار و 500 هزار میلیارد تومانی نقدینگی سرگردان در دست مردم است که این نقدینگی به سمت بازارهای طلا و ارز و مسکن می‌رود و اکنون به سمت بازار خودرو حرکت کرده است.

ملکی اظهار داشت: براساس گفته وزیر در سایت سایپا در دو هفته گذشته طی 2 ساعت 4 هزار نفر برای خودرو ثبت نام کرده‌اند که این اتفاقات حاکی از افزایش تقاضا برای خودرو است.

وی بیان داشت: وزیر صنعت اعلام کرد که بالا رفتن تقاضا موجب التهاب بازار خودرو شده و خودروسازان تلاش می‌کنند تا با افزایش تولیدات، این بازار را کنترل کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کنترل بازار آشفته خودرو در این جلسه مطرح شد، گفت: به هرحال تحریم‌ها بر روی این بازار موثر است، اما خودروسازان سعی می‌کنند تا با افزایش تولید و تغییر در شیوه‌های ثبت نام و واگذاری‌ها این بازار را کنترل کنند.

ملکی اظهار داشت: مردم وقتی کاهش ارزش سرمایه خود را احساس می‌کنند، نقدینگی خود را به سمت بازارهایی می‌برند، تا از این اتفاق جلوگیری کنند.

ملکی همچنین بیان داشت: در ابتدای این جلسه همچنین هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شد و رئیس و نایب رئیس این کمیسیون در سمت خود ابقا شدند و بنده هم به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شدم که پیش از این سمت بر عهده سعید باستانی بود.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
1
خدا ازتون نگذره که فقط دروغ میگید تحرم ترامپ که هنوز شروع نشده شما از پارسال این برنامه رو شروع کردین تا اون ۹ نفر وارد کننده رو راضی کنید ۸۰ میلیون که مهم نیستن! اصل اون خانواده های وارد کنندس که باید هزارها میلیار سود کنن، متاسفم براتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
1
عجب نظری دادی مواظب باش آمریکا تو را ندزده واقعا نابغه ای کاش وزارت صنعت سازمان حمایت و سایر مفتخورهای دیگه حذف میشد حداقل حقوق مفت به این عتیقه ها دادا نمیشد لعنت خدا بر همتون
:
:
:
آخرین اخبار