تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۶۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کانادا: برای مقابله با رفتارهای‌ترامپ باید آماده‌باشیم
دولت کانادا اعلام کرد در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به هیچ وجه رفتارش قابل پیش بینی نیست، خود را برای هر گونه احتمال آماده می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کانادا در مناقشه تجاری با آمریکا برای مقابله با رئیس جمهور این کشور که کاملا غیرقابل پیش بینی است، خود را برای هر سناریوی احتمالی آماده می کند.

ترامپ روز سه شنبه تهدید کرد انتقادات جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای این کشور گران تمام خواهد شد.

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا در آستانه سفر به واشنگتن به منظور دیدار با اعضای کمیته امور خارجه سنای آمریکا، اعلام کرد در پی تهدیدهایی که دونالد ترامپ در رابطه با بخش خودروسازی و محصولات لبنی مطرح کرد، کانادا برای روبرو شدن با هر گونه احتمالی آماده می شود.

وزیر خارجه کانادا افزود:" ما باید آرامش خود را حفظ کنیم و به رغم انتقادات و تنشهایی که به وجود آمده است، به گفتگو ادامه دهیم."

این مقام کانادایی گفت تحقیقاتی که دولت آمریکا درباره تاثیر واردات خودرو ( خودروهای مونتاژ شده توسط شرکتهای آمریکایی در کانادا) بر امنیت ملی آمریکا انجام می دهد، بی‌معنا است. وی افزود روز یکشنبه نظرات خود را در این باره به اطلاع رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا رسانده و با او در این باره گفتگوهای خوبی داشته است.

فریلند خاطر نشان کرد رویکرد ما این است که به تلاشهای خود ادامه دهیم و بهترین نتیجه ممکن را به دست اوریم با این حال باید خود را برای بدترین حالت ممکن نیز آماده کنیم و طرحها و برنامه های جایگزین متعددی نیز داشته باشیم.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر کانادا نیز روز سه شنبه تاکید کرد اگر آمریکا تصمیم بگیرد که تعرفه های جدید اعمال کند، دولت کانادا نیز از آمادگی کامل برای هر گونه احتمالی برخوردار خواهد بود. وی هشدار داد اگر واشنگتن بخش خودروسازی کانادا را هدف قرار دهد، در واقع از یک خط قرمز تجاوز کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار