تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
پیش‌بینی سنجش 50 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح جامع سنجش سلامت
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از سنجش 50 هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت در سال تحصیلی 98-97 خبر داد. 

اردشیر شجاعی در جلسه ستاد سنجش سلامت آموزش و پرورش استان که امروز، چهارشنبه (23 خرداد) برگزار شد، با بیان این که در سال گذشته 26 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت به 56 پایگاه، به دنبال سنجش بالغ بر 50 هزار نوآموز پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده هستیم.

وی با بیان اینکه در طرح سنجش سلامت سال 96 تعداد 111 هزار و 547 نوآموز فرآیند سنجش را سپری کردند، افزود: از این تعداد 85 هزار و 424 نوآموز در بدو ورود به پایه اول و 26 هزار و 123 نوآموز دوره پیش دبستانی تحت پوشش خدمات طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین هدف اجرای طرح سنجش سلامت را تشخیص به موقع انواع مشکلات و اختلالات احتمالی دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان‌کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات توانبخشی مشاوره‌ای و آموزشی در راستای جایگزینی صحیح آموزش آن‌ها در نظام آموزشی و تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی کودکان و دستیابی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور برنامه‌ریزی بهینه از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در آموزش و پرورش خوزستان است.

شجاعی با اشاره به پیش‌بینی ثبت‌نام 106 هزار نوآموز پیش دبستانی و 105 هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول در سال تحصیلی 98-97، گفت: تمام تلاش همکاران ما در راستای پوشش حداکثری نوآموزان در طرح سنجش سلامت قرار خواهد گرفت.

در سال تحصیلی 97-96، 537 هزار و 896 دانش‌آموز مقطع ابتدایی در شش هزار مدرسه ابتدایی مشغول به تحصیل بودند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار