تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۶۶۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مختار در تذکر شفاهی:
شوری آب امان مردم آبادان و خرمشهر را بریده است
نماینده مردم آبادان در مجلس از عدم برنامه ریزی دولت جهت رفع مشکل شوری و کمبود آب خرمشهر و آبادان انتقاد کرد.

جلیل مختار در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: شوری آب آبادان و خرمشهر امان مردم را بریده است و مردم آبادان نه تنها تحقق وعده های حل مشکل آب آبادان را تاکنون به چشم ندیده اند بلکه سیاست های آبی دولتمردان چیزی جز شوری آب شرب و کشاورزی برای مردم به همراه نداشته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز داغ انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به نقاط دیگر کشور تازه است چگونه دولتمردان قول انتقال آب کارون به کشورهای همسایه می دهند در حالیکه مردم آبادان و خرمشهر ندای عطش سر می دهند.

وی با بیان اینکه اگر دولت اراده به کمک دارد چرا برای مردم خرمشهر و آبادان که با مشکل شوری و کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند، کار جهادی نمی کند، ادامه داد: چرا سد پایین دست اروند کنار فاو تاکنون مسکوت مانده در حالی که با اجرای این پروژه شاید بتوان دغدغه های دولتمردان به کشور همسایه و  آبادان و خرمشهر را حل کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر قبل از انتخابات قرار نبود تمام توان دولت صرف حل مشکل ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی خوزستان شود پس چرا دولت به زودی وعده های انتخاباتی خود را فراموش کرد.
:
:
:
آخرین اخبار