تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۶۶۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان :
نوآموزان دیرآموز به آموزش و پرورش مناطق معرفی شوند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت:اسامی نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت، دارای مشکل دیرآموزی هستند به آموزش و پرورش مناطق اعلام شود تا در پایه اول ابتدایی تکرار پایه شوند.

اردشیر شجاعی روز چهارشنبه در ستاد سنجش سلامت جسمانی نوآموزان پیش دبستانی درمحل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: باید برنامه ریزی شود برای نوآموزانی که دچار دیر آموزی هستند 20 جلسه آموزشی برگزار شود تا پیش از ورود به پایه اول مشکل آنها حل شود.

وی گفت: سنجش سلامت در دوره پیش دبستانی باعث می شود دانش آموزانی که سلامت جسمانی آنها دچار مشکل است یکسال پیش از ورود به پایه اول مراحل درمانی را طی کنند.

شجاعی بیان کرد: دانش آموزانی که پارسال در طرح سنجش سلامت شرکت نکردند در قالب طرح مداخله ای شناسایی و سنجش سلامت می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در شهرهای بزرگ مراکز بهداشتی برای شرکت در طرح سنجش سلامت دچار کمبود پزشک هستند و تقریبا 50 درصد پزشک مورد نیاز در این طرح در مراکز بهداشتی شهرهای بزرگ مستقر هستند.

ناصر ضیغمی اضافه کرد: اگر پایگاه های سنجش سلامت با مرکز بهداشت در این طرح هماهنگ باشند می توان مراجعات مردمی را ساماندهی کرد؛ بیشتر خانواده ها در روزهای اولیه دوره طرح مراجعه می کنند که این موضوع می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز بیان کرد: سه پایگاه سنجش سلامت در 14 منطقه عشایری خوزستان در نظر گرفته شده که این تعداد پایگاه پاسخگوی این تعداد منطقه نیست و به ویژه در منطقه عشایری شهرستان ایذه نیاز به استقرار یک پایگاه سنجش است.

حمید قنبری با بیان اینکه اجرای طرح سنجش سلامت در مناطق عشایری رایگان است افزود: با اجرای طرح سنجش سلامت در مناطق عشایری بسیاری از مشکلات سلامتی دانش آموزان در این منطقه در سه سال اخیر شناسایی شده است؛ به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان مناطق عشایری دچار مشکل سوء تغذیه هستند.

پیش بینی می شود امسال 106 هزار نوآموز پیش دبستانی و 105 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در خوزستان ثبت نام کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار