تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۶۶۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طوفان و تگرگ ۱۰۰ میلیارد ریال به اراضی شوش خسارت زد
رئیس جهاد کشاورزی شهرستاتن شوش گفت: ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش در بارندگی، تگرگ و طوفان‌های سال‌گذشته خسارت دیده که رقم ریالی خسارت وارده به این مزارع حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش در نشست شورای کشاورزی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، اظهارداشت: همه اعضای شورای کشاورزی باید نسبت به بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان شوش همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: شهرستان شوش در تولید محصولات کشاورزی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید به شورای کشاورزی این شهرستان اهمیت خاصی داده شود.

فرماندار شهرستان شوش افزود: باید مصوبات شورای کشاورزی پیگیری شود، اگر مصوبه‌ای گرفته شود و عملیاتی نشود یعنی هیچ مصوبه‌ای صورت نگرفته است.

کشاورزان شوش رکورد دار تولید گندم در کشور

علیرضا ملک‌زاده، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوش نیز در ادامه این نشست اظهارداشت:  کشاورزان این شهرستان تاکنون با تولید 236 هزار تن محصول گندم رکورد دار تولید گندم در کشور است.

وی به سطح زیرکشت گندم در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: 62‌هزار هکتارگندم خوراکی و 5 هزار هکتارگندم بذری در شهرستان شوش کشت شده است.

رئیس جهادکشاورزی شوش تصریح کرد: تا کنون کشاورزان شهرستان شوش بیش از 215 هزار تن گندم خوراکی و بیش از 21 هزار تن گندم بذری برداشت کرده و تحویل مراکز خرید رسمی این شهرستان داده شده است.

وی افزود: 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوش در بارندگی، تگرگ و طوفان‌های سال‌گذشته خسارت دیده که رقم ریالی خسارت وارده به این مزارع حدود 100 میلیارد ریال بوده است.

رئیس جهادکشاورزی با اشاره به سطح زیرکشت کلزار در شهرستان شوش ادامه داد: 2 هزار و 673 هکتارکشت کلزار صورت گرفته که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است و حدود 5 هزار و 866 تن محصول کلزار از کشاورزان خریداری شده است.

وی سطح زیر کشت محصول چغندرقند را در شهرستان شوش 6 هزار و 105 هکتار عنوان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود 450 هزارتن محصول چغندرقند قند از اراضی این شهرستان برداشت شود.

شوش؛ بیشترین سطح زیرکشت چغندرقند پائیزه در کشور

ملک‌زاده بیان کرد: بیش از 50 درصد از محصول چغندرقند خوزستان در شهرستان شوش کشت می‌شود و این شهرستان بیشترین سطح زیرکشت محصول چغندرقند پائیزه درکشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهادکشاورزی شوش به 2 هزار هکتار از سطح اجرای سیستم‌های نوین‌آبیاری در اراضی شهرستان شوش اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح 16 میلیارد تومان اعتبارهزینه شده است که 12 میلیاردتومان توسط دولت به صورت بلاعوض و 4 میلیارد تومان به صورت سهم آورده کشاورز صورت گرفته است.

وی یادآورشد: با توجه به گرمای بیش از حد متاسفانه وضعیت چغندرقند بحرانی بوده و باعث خرابی این محصول شده است و تاخیر زیاد در برداشت چغندرقند باعث افت بالا در این محصول می‌شود.

ملک‌زاده خواستارشد: امور آب هرچه سریعتر برای انعقاد قرارداد با کشاورزان برای کشت بعد اقدام کند تا مشکلی از نظر زمان کاشت برای کشاورزان منطقه رخ ندهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار