تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۶۶۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک لنج در بندر خرمشهر از غرق شدن نجات یافت
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یک فروند شناور (لنج )باری از خطر غرق شدگی در اسکله این بندر نجات یافت.

محمد محسنی پنجشنبه اظهار داشت: این شناور باری حامل بار مواد معدنی مصالح ساختمانی (سیلیس) که به علت آبگرفتگی در موتورخانه و انبار کالا در اسکله شماره چهار بندر خرمشهر درآستانه غرق شدن قرار گرفته بود که با فرماندهی واحد عملیات دریایی و همکاری و تلاش نیروهای آتش نشانی و امور بندری بندر خرمشهر نجات یافت.

وی گفت: پس از اعلام پیام اضطراری به برج کنترل بندر خرمشهر مبنی بر احتمال غرق شدن این شناور نیروهای امدادی و عملیاتی به اسکله اعزام شدند و اقدام به تخلیه آب و بخشی از بار آن کردند. 

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: آلودگی ناشی از تخلیه آب موتورخانه به رودخانه اروند که حاوی روغن سوخته و مواد نفتی بود نیز توسط تیم مقابله با آلودگی جمع آوری و مهار شد.

محسنی با بیان اینکه این حادثه به علت قصور خدمه شناور رخ داده است، گفت: این عملیات سه ساعت به طول انجامید و با تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی بندر خرمشهر در گرمای طاقت فرسا شناور از خطر غرق شدگی نجات یافت.

حوزه فعالیت بندرخرمشهر عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی، کانتینر، فله، خودرو، سوخت و ... انبارداری کالاهای مذکور، خدمات دریایی از قبیل راهنمایی کشتیها و خدمات بندری می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار