تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۶۶۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیکوکاران خوزستانی هزینه آزادی 150زندانی را دادند
رئیس ستاد دیه خوزستان گفت: با جذب 92میلیارد ریال کمک های مردم خیراندیش در جشن گلریزان ، زمینه برای آزادی 150زندانی جرایم غیرعمد در استان خوزستان فراهم شد.

حجت الاسلام قدرت الله هاشم نیا افزود: هم اکنون 309زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان وجود دارد که تلاش می شود با جذب مشارکت های مردم و نیکوکاران خیراندیش ، بقیه گرفتاران در بند نیز به آغوش خانواده های خود برگردند تا از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری شود.

وی کل هزینه مورد نیاز برای آزادی این زندانیان را 250میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخش مهمی از این مبلغ در جریان برگزاری جشن های گلریزان تامین شده و امید است با مشارکت گسترده تر مردم نوع دوست، زمینه آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

 تصور زندانی غیرعمد باید در جامعه اصلاح شود

رئیس ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه تصویر زندانی غیرعمد باید در جامعه اصلاح شود افزود: برخی گمان می کنند این ستاد برای آزادی همه زندانیان تلاش می کند در حالی که چنین نیست. 

حجت الاسلام هاشم نیا افزود: همه زندانیان جرایم غیرعمد بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشند و تنها به خاطر حوادث ناخواسته ای که ممکن است برای اغلب ما پیش بیاید در بندهای زندان گرفتار شده اند.

وی گفت: عموم زندانیان جرائم غیرعمد انسان های آبرومندی هستند که به دلیل حوادث کار و اتفاق های غیرمترقبه غیرقابل پیش بینی و در نهایت عدم توانایی در پرداخت دیه و خسارات وارده به غیر ، مطابق قوانین کشور گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه حساب زندانیان جرائم عمدی و جشن که امنیت جامعه را به خطر انداخته اند از زندانیان غیرعمد جداست افزود: این ستاد تاکنون هیچ پرداختی از محل کمک های مردمی ، برای آزادی زندانیان جرائم عمدی نداشته و نخواهد داشت. 

رئیس ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه اگر کمک های مردم خیراندیش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نبود کانون گرم خانواده ها فرو می پاشید و آسیب اجتماعی جدی متوجه جامعه می شد خواستار تداوم کمک خیران و نیکوکاران برای آزادی بقیه زندانیان دربند شد. 

 پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه کشور در آئین جشن گلریزان که سالن بوستان اهواز با حضور جمعی از نیکوکاران و مسئولان قضایی و اجرایی استان برگزار شد گفت: بر اساس فتاوای عموم مراجع معظم تقلید ، پرداخت زکات فطریه برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اشکالی ندارد.

وی گفت: کمک های اندک مردم ، گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

سیداسدالله جولایی ابراز امیدواری کرد با گره گشایی مالی از زندانیان جرایم غیرعمد ، آنان را به آغوش خانواده ها بگردانیم و از آسیب های اجتماعی که گریبانگیر جامعه خواهد شد پیشگیری کنیم.

در جریان برگزاری 40جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان در استان خوزستان ، نیکوکاران خیراندیش در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کردند. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار