تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۶۶۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم هندیجان خسته از وعده‌های رنگارنگ مسئولان
مردم محروم و مظلوم هندیجان ۱۵ سال است که شهرستان شده‌اند، اما از وعده‌های رنگارنگ مسئولان از دولت تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی خسته شده اند.

شهرستان هندیجان در 1382 با جدا شدن از ماهشهر به‌ عنوان شهرستان مستقل از سوی دولت معرفی شد و در آن ایام وعده‌های فراوانی برای توسعه و آبادانی آن داده شد که هیچ‌گاه به این وعده‌های توخالی و بزک شده مسئولان عملی نشد.

از شهرستان شدن هندیجان 15 سال می‌گذرد و تنها خدمات مهم و استراتژیک یعنی استقرار برخی ادارات تاکنون محقق نشده است، متأسفانه با وجود تلاش‌های رسانه‌ای و مردمی هیچ مسئولی نتوانست اداره مهم ثبت‌اسناد، محیط‌زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی را در این شهر مظلوم مستقر کند.

علی گلمرادی با کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس و دادن وعده‌های رنگارنگ به مردم هندیجان در جهت استقرار برخی ادارات و رفع مشکلات اساسی این شهر، پا به عرصه تبلیغات گذاشت و با استقبال و رویکرد مردمی مردم محروم و جوانان فعال هندیجان روبه‌رو شد.

هیچ مسئولی نتوانست اداره مهم ثبت‌اسناد را در هندیجان مستقر کند

جوانان با هزاران امید و نشاط برای ایجاد اشتغال، استقرار ادارات، احداث پارک ساحلی، ایجاد حوضچه‌های پرورش آبزیان در هندیجان از علی گلمرادی که فردی فعال در برخی حوزه‌ها بوده حمایت کردند؛ اما بعد از گذشت دو سال هنوز ادارات مهم در هندیجان مستقر نشدند.

خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با این نماینده هندیجان خواستار استقرار ادارات مهم در این شهر شده بودند که گزارش‌ها و تولیدی‌هایی در چند نوبت از علی گلمرادی منتشر کرده ولی تاکنون اقدامی اساسی صورت نگرفته است.

جوانان هندیجان با امیدی روشن به علی گلمرادی رأی دادند اما...

احداث نشدن شرکت‌ها، کارخانه‌ها، پتروشیمی، فعال نشدن صنعت پرورش ماهی و میگو، بیکاری جوانان بومی شهر، فشار و تخریب رسانه‌ها و خبرنگاران مستقل و جوان این شهر، نابودی کشاورزی، دام‌پروری، صید بی‌رویه برای امرارمعاش، احداث نکردن بیمارستان تأمین اجتماعی، تجهیز نکردن بیمارستان هندیجان، نبود پزشک متخصص در بیمارستان از دیگر عقب‌ افتادگی‌های این شهر است.

پاسخگو نبود برخی مسئولان این شهر در برابر مشکلات و مطالبه گری های مردمی و رسانه‌ای بخصوص مسئولان شبکه بهداشت و درمان، عدم تحقق وعده‌های داده‌ شده توسط نماینده و سهل‌انگاری در این خصوص همگی سبب عصبانیت و ناراحتی مردم این شهر شده است.

برخی مسئولان هندیجان ازجمله شبکه بهداشت باید پاسخگو باشند

برخی مسئولان هندیجان با سهل‌انگاری و بی‌توجهی به مشکلات و دردهای مردم سبب نارضایتی و ناراحتی مردم از کشور و نظام می‌شوند. مسئولان با حقوق مناسب و خانه‌های دولتی زندگی راحت و مرفه خود را با خیالی آسوده ادامه می‌دهند اما مردم ما در رنج، عذاب و گرفتار هستند.

مردم و جوانان هندیجان انتظار دارند علی گلمرادی ضمن برخورد با مسئولان سهل‌انگار به وعده‌های خود در قبال اشتغال جوانان و رسیدگی به مشکلات مردم پاسخگو باشد. چراکه اخذ رأی مردم و فراموش کردن آن‌ها هنر نیست.

میلاد عناناتی از فعالان فضای مجازی هندیجان اظهار داشت: شهرستان هندیجان مشکلات زیادی دارد که اگر مسئولان رفع نکنند بیشتر خواهد شد و واقعاً برای یک شهرستان که چنین مشکلاتی مانند؛ نبود پزشک متخصص، نبود سونوگرافی، نبود اداره ثبت‌اسناد و نبود پارک ساحلی، نبود آب در رودخانه زهره، بی‌کاری و... داشته باشد عیب و ناراحت‌ کننده است ٬ چراکه مردم این شهرستان از این وضعیت ناراحت هستند و امید خود را برای جان گرفتن دوباره این شهر از دست‌ داده‌اند ولی هنوز تلاش می‌کنند.

بیکاری جوانان سم مهلک هر کشوری است

وی افزود: شهرستان هندیجان دارای بنادر مهم مانند؛ بندر سجافی بندر بحرکان، دارای صیدگاه ماهی و میگو، تجارت لوازم‌ خانگی و قطب اقتصادی استان خوزستان است. ولی با مشکلاتی که دارد از شهرستان‌های کوچک و بی‌درآمد تلقی می‌شود.

این فعال فضای مجازی در خصوص مشکلات دل‌خراش این شهرستان بیان کرد: ظلم است که چنین شهری به پرتگاه‌ها برود و مسئولان به آن بی‌توجه باشند٬ به گفته مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی و تولید ایرانی، جای تأسف دارد که شهرستانی با این کمالات از نگاه‌ها منع شود اگر هندیجان مجدد رونق گیرد قطعاً علاوه بر درآمد کار جوانان و اقتصاد شکوفا می‌شود.

عناناتی عنوان کرد: از مسئولان کشوری، استانی، شهری، نماینده مردم در مجلس و مردم خواهشمندیم با دست در دست هم هندیجان را زنده کنند.نماینده باید وعده های خود را عملی کند.

گلمرادی به اشتغال و وعده‌های خود عمل کند

بنیامین موسوی یکی از شهروند هندیجانی اظهار داشت: بیمارستان هندیجان هم ازنظر نیرو (وقتی به بیمارستان می‌روی میگویند جناب دکتر فلان ساعت می‌آید) و هم ازنظر امکانات واقعاً در وضعیت بحرانی است.

وی افزود: هم مسئولان شهری و هم مسئولان استانی در این امر مقصر هستند. ما یک اتاق عمل ساده برای سزارین که باید تمام بیمارستان‌ها داشته باشند نداریم.علی گلمرادی باید به فکر مردم باشد.

رضا شعبانی از فعالان اجتماعی هندیجان اظهار داشت: وعده‌ها و قول‌هایی که نماینده در ایام انتخابات به مردم هندیجان داد و وعده‌هایی که طی این دو سال گذشته داده با عملکرد وی مغایرت دارد.

وی افزود: ما خواستار تحقق وعده‌های انتخاباتی نماینده علی گلمرادی مردم هندیجان در مجلس هستیم و نباید این وعده‌ها بعد از 2 سال بروی زمین بماند چراکه ما مردم محروم هندیجان دیگر تحمل وعده‌های توخالی را نداریم.

این فعال فضای مجازی بیان کرد: نمایندگان مجلس نباید مردم را با وعده‌های پوچ خود ناامید و مأیوس کنند، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: مسئولان باید خود را سپر بلای مردم کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار