تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان تاکید کرد؛
از زهاب‌نیشکر برای تثبیت کانون‌های ریزگرد استفاده می‌شود
استاندارخوزستان با تاکید بر استفاده بهینه از زهاب نیشکر گفت: براساس مطالعات انجام شده برنامه داریم تا از زهاب نیشکر ضمن تثبیت شن های روان با کاشت درخت در مناطق بحرانی ریزگرد تولید و اشتغال جدید از این بخش برای مردم استان فراهم کنیم
استاندارخوزستان با تاکید بر استفاده بهینه از زهاب نیشکر گفت: براساس مطالعات انجام شده برنامه داریم تا از زهاب نیشکر ضمن تثبیت شن های روان با کاشت درخت در مناطق بحرانی ریزگرد تولید و اشتغال جدید از این بخش برای مردم استان فراهم کنیم.

 غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست بررسی طرح شورورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان با دو تهدید زهاب نیشکر و اراضی ریزگردمواجه هستیم که باید با استفاده از امکانات موجود و تفکر خلاق ، این دو تهدید را به یک فرصت برای استان تبدیل کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با اجرای طرح شورورزی می توان علاوه بر ایجاد فرصت شغلی و تولید ثروت تهدیدات را نیز از بین برد.

وی بیان کرد: ۳۵ هزار هکتار کانون ریزگرد وجود دارد که احیا و کنترل آنها حداقل ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند که علاوه بر این می توان شرایط استان را از لحاظ مسایل زیست محیطی بهبود بخشید.

شریعتی افزود: از سال گذشته جلساتی برای تعیین تکلیف زه آبهای توسعه نیشکر برگزار و کارگروهی فنی، کارشناسی و حرفه‌ای متشکل از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و توسعه نیشکر انتخاب کردیم که امکان سنجی و مطالعات اولیه طرح شورورزی را انجام داده اند.

وی بیان کرد: در نشست دیگری که درباره طرح شورورزی داشتیم بنا شد تا یک ماه آینده در جلسات کارشناسی همه مطالب مورد نقد قرار گیرد و پس از آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: اجرای طرح شورورزی نیاز به بررسی های جامع تر و همه جانبه تری دارد و مسایل محیط زیستی باید حتما در آن لحاظ شود البته طرح های پایلوتی مثل کشت پنبه، جو، گندم و ابزی پروری با استفاده از زهاب ها آغاز شده است اما همزمان با طرح های پایلوت ها باید مطالعات نیز انجام شود که اگر به نتیجه برسد وارد فاز اجرایی می شویم.

در طرح شورورزی کشت آبزیان و گیاهان متحمل به شوری و شورپسند ،چگونگی استفاده از زهاب ها، و مقابله با تهدیدات کانون های ریزگرد اجرایی می شود.

مرجع / نیشکرنیوز
برچسب ها: نیشکر
:
:
:
آخرین اخبار