تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۶۶۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش برای نخلداران شادگان
آب کارون به جراحی منتقل می‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به منظور حل مشکل تامین آب مورد نیاز 12 هزار هکتار نخیلات شادگان، آب کارون به رودخانه جراحی منتقل می‌شود. 

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: حدود 12هزار هکتار از نخیلات شادگان از رودخانه جراحی تامین آب می‌شوند و در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش آورد آب رودخانه جراحی، این نخیلات دچار مشکل کم آبی و گاها بی آبی شده‌اند.

وی افزود: این مشکلات باعث شد تا خسارات فراوانی به نهال‌های تازه کشت شده و درخت‌های مثمر قدیمی شادگان وارد شود. همچنین این مشکلات باعث شد تا کیفیت میوه این نخیلات نیز کاهش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به استمرار خشکسالی و عدم امکان تامین آب و حل مشکل نخلداران شهرستان شادگان، مجموعه وزارتخانه جهاد کشاورزی به این جمع‌بندی رسید تا از طریق انتقال آب بین حوضه‌ای مشکل را حل کند.

چنگلوایی با بیان این‌که به منظور حل مشکل تامین آب مورد نیاز 12هزار هکتار نخیلات شادگان، آب کارون به رودخانه جراحی منتقل می‌شود، بیان کرد: در این راستا طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به جراحی با دبی 9مترمکعب در ثانیه در دستور کار قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: برای این کار اعتباری حدود 70 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قرار است تا با احداث کانال‌های خاکی آب از رودخانه کارون به جراحی منتقل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار