تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۷۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح "شهر امن من" با هدف کاهش تیراندازی ها در سه شهرستان خوزستان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان از اجرای طرح  "شهر امن من" با هدف  کاهش تیراندازی ها در سه شهرستان خبر داد.

محمدصادق کریمی کیا در جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی خوزستان که روز یکشنبه ( ۲۷ خرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات مناطق کم‌برخوردار و حاشیه نشین اظهار کرد: از سال گذشته رویکرد وزارت کشور ساماندهی این مناطق بوده است که ورود وزارت کشور به این مساله ضرورت موضوع را نشان می دهد.

 وی افزود: مجموعه مناطقی که در کشور برای مداخله انتخاب شده اند شامل ۱۰۰ منطقه هستند که ۱۰ مورد از این تعداد به خوزستان اختصاص دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: نیمی از جمعیت حاشیه نشین خوزستان در اهواز سکونت دارند که با توجه به این مساله کاری بسیار سنگین با پیچیدگی های اجتماعی و سیاسی در این مناطق داریم.

کریمی کیا گفت: برای موفقیت در رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه نشین نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان هستیم. در این خصوص طرح‌های مورد نظر اجرا و دفاتر تسهیل گری محلات افتتاح شده اند.

وی بیان کرد: شش ماه از فعالیت اولین دفتر تسهیل گری مناطق حاشیه ای در منطقه علی آباد اهواز می گذرد و مردم نیز از این طرح به خوبی استقبال کرده اند. همچنین هفت دفتر تسهیلگری دیگر در استان خوزستان در حال راه اندازی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه به آسیب های اجتماعی و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی است اشاره و تصریح کرد:  هر از چندگاهی خبر زخمی یا کشته شدن برخی از هم استانی ها در اثر تیراندازی در مراسمات را از رسانه ها می شنویم. در شهریور ماه سال گذشته شورای تامین خوزستان این موضوع را به بحث و بررسی گذاشت و مداخله اجتماعی را در مدیریت و کنترل آن خواستار شد.

وی افزود: بر این اساس در سه شهرستان دزفول، حمیدیه و کارون شروع به کار کردیم و با مداخله اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی برای کاهش تیراندازی ها در مراسمات عروسی و عزا تلاش کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در این تیراندازی ها آسیب های اجتماعی و جسمی به مردم وارد می شود و این حوادث موجب ترس زنان و کودکان نیز می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح کاهش تیراندازی ها در این سه شهر با عنوان "شهر امن من" نامگذاری شده است و حتی برای دانش آموزان و مدارس نیز تشویق هایی جهت فعالیت در این طرح در نظر گرفته شده است.

کریمی کیا عنوان کرد: جای ورزش تیراندازی در استان خوزستان خالی است و اگر علاقه جوانان را به سمت یک مسابقات المپیکی سوق دهیم نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
656
|
ROMANIA
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
من نمی دونم چرا بعضی ها باید اسلحه جنگی توی خونه داشته باشند و دولت هم تلاش کنه تا فرهنگ صحیح استفاده از اون رو به اونا یاد بده. اگه داشتن اسلحه مجاز هست اعلان کنید تا همه داشته باشیم لااقل اونوقت میدونیم کمی امنیت داریم. اگر هم مجاز نیست که لطف کنید به خاطر امنیت بقیه اونا رو جمع کنید چون به اندازه کافی کار فرهنگی انجام دادین.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
اندیمشک پس چی
:
:
:
آخرین اخبار