تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۷۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شبکه آبفا ماهشهر با مشکلات عدیده روبه رو است
رییس اداره آبفا بندرماهشهر گفت: شبکه آب و فاضلاب این شهرستان با مشکلات عدیده ای روبه رو است و در چند سال گذشته هیچ بودجه ای برای برطرف شدن مشکلات آن تخصیص داده نمی شد و تنها به هزینه جاری اکتفا می شد.

ابراهیم علوانی روز یکشنبه افزود:با پیگیری مسئولان از پارسال 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای برطرف شدن مشکلات آبفا ماهشهر تخصیص داده شد.

وی گفت: رفع مشکلات موجود زمان بر است اما از پارسال تاکنون تحول قابل توجهی در پیشبرد امور حاصل شده که موجب شده پروژه های اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهرستان با سرعت بیشتری انجام شود، به گونه ای که سرعت رسیدگی به خرابی ها و شکستگی خطوط تا آخرین مورد از 16 روز به سه روز کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم اما نمی توان اقدامات انجام شده و تلاش کارکنان امور آبفا به رفع مشکلات خطوط با توجه به مشکلات زیاد در سال های گذشته را نادیده گرفت؛ مردم این اطمینان را داشته باشند همت مضاعفی برای رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب ماهشهر شده که تا پایان امسال تغییرات به طور کامل ملموس خواهد بود و حجم زیادی از دغدغه های مردم در این باره برطرف می شود.

** ادعای اشکال شرعی داشتن وضو با آب ماهشهر را رد می کنم

امام جمعه بندرماهشهر نیز گفت:خبری از قول بنده با عنوان وضو و غسل با آب بندر ماهشهر اشکال شرعی دارد، در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده که به شدت این ادعا را تکذیب می کنم.

حجت الاسلام غبیشاوی افزود: به دنبال مراجعات و گلایه مندی شهروندان از برخی نقاط شهرستان از کیفیت و کمیت آب شرب، بررسی انجام شده حاکی از رنگ و بوی نامناسب آب شرب در برخی نقاط بود.

وی گفت: به دلیل فرسودگی و شکستگی بعضی خطوط آب در مناطق قدیمی بندرماهشهر در برخی مواقع فاضلاب به آب شرب منتقل می شود و موجب بدبو، بدمزه شدن و رنگ نامناسب آب شرب می شود، در این شرایط ضرورت دارد شهروندان در استفاده از این آب برای وضو و غسل احتیاط کنند چرا که رنگ و بوی آب این مناطق باعث می شود وضو و غسل ساکنان آن اشکال شرعی داشته باشد.

امام جمعه بندرماهشهر در ادامه خواستار رسیدگی به فرسودگی خطوط آب و فاضلاب مناطق قدیمی شهر شد و خاطرنشان کرد: آلوده بودن آب شرب آن گونه که برخی رسانه ها از قول بنده به آن پرداخته اند نیست، آلودگی مربوط به آب کل شهرستان نیست و آلودگی و شکستگی تنها حدود یک درصد مناطق شهرستان را شامل می شود.

وی ادامه داد:شکایات مردمی در این خصوص به آبفا شهرستان گزارش شده که در تلاش برای برطرف شدن شکستگی خطوط هستند و تا حدوی مشکل برطرف شده است.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت:متاسفانه برخی خبرنگاران و رسانه ها بدون دقت کافی به انتقال مطالب از قول مسئولان می پردازند که نه تنها تاثیر مثبتی برای برطرف شدن مشکل مردم نخواهد داشت بلکه موجب گسترش یاس و ناامیدی در جامعه و بی اعتمادی مردم به رسانه ها می شود، از این رو رسانه ها باید با انتقال صحیح و شفاف مسایل و مشکلات مردم برای برطرف کردن آن به مسئولان کمک کنند.

شبکه آب و فاضلاب شهرستان بندرماهشهر با مشکلات عدیده ای روبه رو است که به دلیل کمبود اعتبار و تخصیص نیافتن بودجه ای برای اصلاح آن موجب بدبو، بدمزه و بدرنگ شدن آب شرب شهروندان شده است. قطعی مکرر و افت فشار آب و شکستگی خطوط آب و فاضلاب و همچنین درپوش نداشتن منهول فاضلاب بخشی از این مشکلات است که پس از اختصاص بودجه ای بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در پارسال، بخشی از اقدامات اصلاحی شبکه آب و فاضلاب در حال انجام است و وضعیت رو به بهبود است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدى هنديجانى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
باسلام
نصب پمپ بطورمستقيم برروى انشعاب،باعث اختلال درشبكه توزيع شده واحتمال داردبراثرمكش،ايجادآلودگى نمايد؛ضمن اينكه پيگيرى قانونى دارد.درصورت كم بودن فشارآب طبقات فوقانى؛شمامى توانيدبانصب مخزن زمينى ونصب غيرمستقيم پمپ به نحوى كه ابتداآب واردحوضچه يامخزن شده سپس پمپاژشود.
:
:
:
آخرین اخبار