تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی برنامه ریزی شود
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: باید برای کنترل این ظرفیت قابل توجه بخش خانگی در میان مدت برنامه ریزی شود و در سال های آینده با کاهش مصرف در این بخش بتوانیم بخشی از برق شبکه را تامین کنیم.

محمود دشت بزرگ شامگاه یکشنبه در نشست شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان در استانداری اظهار داشت: اگرچه تمرکز ما بر روی مصرف بخش اداری بوده ولی واقعیت این است که 58 درصد مصرف برق توسط بخش خانگی صورت می گیرد بنابراین باید تمرکز ما در بخش توزیع بر روی شبکه خانگی باشد.

وی افزود: سال گذشته حدود پنج درصد رشد مصرف برق را تجربه کردیم و به همین دلیل امسال نیز حدود پنج درصد رشد مصرف را برآورد کردیم.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: اگرچه احتمال می رفت امسال شرایط به نسبت بدتری را نسبت به سال گذشته بگذرانیم، طبیعت و شرایط آب و هوایی کمک کرد تا شرایط بهتری را نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته باشیم ولی این به معنای عبور از بحران و رفع مشکل نیست.

وی ادامه داد: در خردادماه امسال مصرف هفت هزار و 656 مگاواتی را در دمای 51 درجه تجربه کردیم که در سال گذشته با هفت هزار و 884 مگاوات، در 24 خرداد اتفاق افتاد؛ همچنین در بهار سال 96، از پیک تابستان سال 95 گذشتیم که امسال این اتفاق هنوز نیفتاده است.

دشت بزرگ با بیان این که به ازای افزایش هر درجه سانتی گراد دما، بیش از 110 مگاوات رشد مصرف در شبکه برق اتفاق می افتد، گفت: با وجود افزایش دما در خردادماه، از 19 خرداد همزمان با شروع طرح عملیاتی استان، روند کاهش مصرف برق داشته ایم.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان با اشاره به میزان تولید و مصرف امسال برق در خوزستان عنوان کرد: در نیروگاه حرارتی پارسال سه هزار و 600 مگاوات در پیک تولید شد که امسال به چهار هزار و 700 مگاوات افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همین مدت، تولید چهار هزار و 400 مگاواتی نیروگاه های برقآبی استان در سال 96، امسال به سه هزار و 600 مگاوات کاهش یافته است.

دشت بزرگ یادآور شد: تا 17 خرداد امسال سه هزار و 136 مگاوات از نیروگاه های برقآبی و سه هزار و 316 مگاوات از نیروگاه های حرارتی برق برای خوزستان دریافت کرده ایم و انتظار می رود مصرف برق خوزستان با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته در زمان پیک به هشت هزار و 631 و در زمان غیر پیک حدود هفت هزار و 600 مگاوات برسد.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: گرد و غبار، خشکسالی و گرما سه عامل مهم تاثیرگذار بر شبکه برق خوزستان هستند بنابراین باید برنامه هایی برای سازگاری شبکه برق با وجود این متغیرها ارائه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 16 نیروگاه در شبکه برق منطقه ای خوزستان مصوب شده که امید است تکمیل آن ها با سرعت بیشتری صورت گیرد.

دشت بزرگ یادآور شد: حدود پنج هزار مگاوات بار سرمایشی در خوزستان و 20 هزار مگاوات در ایران وجود دارد؛ همچنین در خوزستان 2 میلیون کولر و در کشور 8 میلیون کولر هست که در حال افزایش هستند بنابراین باید به سمت تولید و مصرف کولرهای کم مصرف برویم.

حسونی زاده: همچنان در بحران هستیم

در ادامه این نشست، هوشنگ حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: نگرانی ها در خصوص بحث تامین برق و آب در تابستان امسال در استان همچنان وجود دارد و همچنان درون بحران هستیم بنابراین مدیریت مصرف بسیار مهم است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: قطع آب مشترکین پرمصرف می تواند در کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد بنابراین این سیاست باید از سوی سازمان آبفا استان ادامه پیدا کند.

حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عصر یکشنبه برای سفری دو روزه وارد خوزستان شد. 

وی از دکل های برق اهواز که در طوفان اخیر صدمه دیده و تعمیر شده بودند و همچنین نصب ترانس پنجم پست اهواز2 بازدید کرد. 

حائری روز دوشنبه در سفر به شوش، ضمن بازدید از پست های ناحیه شمال، در مراسم کلنگ زنی پست 400 کیلووات صدر حضور خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار