تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۶۷۰۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نیرو:
خاموشی گسترده در هیچ جای کشور نخواهیم داشت
معاون وزیر نیرو گفت: با توجه به وضعیت برق کشور و استان در تابستان سال جاری هیچ گونه خاموشی گسترده ای نداشته و نخواهیم داشت.

همایون حائری روز دوشنبه  اظهار داشت : تا این لحظه هم مردم و هم مسئولان با توجه به وضعیت برق بسیار کمک کرده اند و انشالله با همکاری که مردم برای مدیریت مصرف خواهند داشت ، می توانیم این روند را ادامه دهیم.

وی افزود: وضعیت برق کشور با توجه به صرفه جویی های صورت گرفته با وجود گرم شدن هوا تا به حال خوب بوده است.

معاون وزیر نیرو بااشاره به بهره برداری از چند طرح و پروژه در سفرش به خوزستان ادامه داد: ترانس پنجم پست اهواز با ظرفیت 315 مگاولت آمپر احداث شده که در شرایط فعلی خیلی میتواند کمک کننده باشد.

حائری اضافه کرد: از وضعیت نیروگاه ها نیز گزارشی دریافت کردیم  که براساس این گزارش همه نیروگاه های استان تعمیراتشان انجام شده و به خوبی وارد مدار شده اند وآماده تامین برق هستند.

وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو در حوزه انرژی های نو بیان کرد:  بناست در حوزه انرژی های نو سالانه 2 برابر ظرفیت را گسترش دهیم ، در پایان سال 95 این ظرفیت حدود 250مگاوات بود که در  پایان سال96 به بیشتر از 500 مگاوات رسید امیدواریم این رشد 2 برابری سالانه به خوبی انجام شود البته به شرطی که نقدینگی آن تامین شود.

استان خوزستان دارای 6 نیروگاه، 160 ایستگاه انتقال و فوق توزیع برق است. 

حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عصر یکشنبه برای سفری دو روزه وارد خوزستان شد. 

وی از دکل های برق اهواز که در طوفان اخیر صدمه دیده و تعمیر شده بودند و همچنین نصب ترانس پنجم پست اهواز2 بازدید کرد. 

حائری روز دوشنبه در سفر به شوش، ضمن بازدید از پست های ناحیه شمال، در مراسم کلنگ زنی پست 400 کیلووات صدر حضور خواهد یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار