تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان پایش و محیط بانی تالاب بامدژ در خوزستان
ساختمان پایش و محیط بانی تالاب بامدژ با پیشرفت ۷۰ درصدی تا نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید
خوزنیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم، ساختمان پایش و  محیط‌بانی بامدژ در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساختمان پایش و محیط بانی تالاب بامدژ در خوزستان

به گزارش خوزنیوز؛ احمدرضا لاهیجان زاده در جریان بازدید از این پروژه گفت: تالاب بامدژ یکی از تالاب‌های مهم استان خوزستان می باشد که در مجاورت شهر اهواز قرار گرفته است و از منحصر به فردترین چشم اندازهای طبیعی شهر اهواز می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: این تالاب در فاصله ۴۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد و به لحاظ زیستگاهی از زیستگاه‌های مهم استان می‌باشد.

وی ادامه داد: به منظور حضور مستمر در منطقه و حفاظت و پایش از این تالاب، ضرورت احداث این ساختمان پایش و محیط بانی در منطقه باعث ایجاد این پاسگاه محیط بانی شد و این پاسگاه با هدف حفاظت و انجام پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه این تالاب احداث گردید.این ساختمان در مساحتی 612 مترمربعی و با اعتباری در حدود 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی حفاظت از تالاب ها در حال احداث است.

لاهیجان زاده افزود: در صورت تأمین اعتبار این پاسگاه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. 

تالاب بامدژ نمونه منحصر به فردی در ميان چشم اندازهاي شهرستان اهواز مي باشد و تالابي دائمي با آب شيرين است. اين تالاب در 40 كيلومتري شمال غربي شهرستان اهواز در امتداد جاده آسفالته اهواز انديمشك قرار دارد . 

اين تالاب از شمال به روستاهاي مزرعه و سد شاوور از جنوب به كانال توانا از شرق به روستاهاي بامدژ و در كنار راه آهن اهواز انديمشك، از مغرب به روستاي سادات طواهر و سيد جاسم در مجاورت روستاهاي قلعه سحر و الهايي قرار گرفته است.

منابع تأمين كنندة آب تالاب، رودخانه شاوور، طغيانهاي رودخانه كرخه  و دز و باران هاي فصلي ميباشد.
:
:
:
آخرین اخبار