تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۶۷۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شبکه توزیع برق شهرستان شوش فرسوده است
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تشریح مشکلات این شهرستان ناشی از فرسودگی و قطع برق گفت:شبکه توزیع برق شوش نیازمند توسعه است.

سیدراضی نوری روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات برق شهرستان شوش با حضور معاون وزیر نیرو افزود:خاموشی گسترده در تابستان پارسال علاوه بر بخش صنعت زندگی شهروندان شوشی را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه شهرستان شوش با مشکلات زیادی در حوزه برق مواجه است گفت: 220 روستا در شهرستان شوش وجود دارد که 47 درصد کل جمعیت این شهرستان را شامل می شوند و بسیاری از آنها با مشکلاتی در زمینه برق مواجه هستند.

نوری افزود:شوش با وجود کارخانه های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کاغذ پارس ، حریر و پگاه خوزستان قطب صنعت شمال خوزستان است که برای توسعه صنعتی نیازمند برق پایدار است.

نماینده مردم شوش به خسارت وارده به زیر ساخت های این شهرستان در هشت سال جنگ اشاره کرد و گفت:زیرساخت های این شهرستان از جمله در حوزه انرژی در طول جنگ تحمیلی از بین رفته و دچار خسارت شد لذا بازسازی و توسعه زیر ساخت ها متناسب با نیاز شهرستان ضروری است.

وی بر ضرورت تامین برق روستاهای مرزی شهرستان شوش از جمله روستای حسن گل تاکید کرد و افزود: روستای حسن گل یکی از روستاهای پرجمعیت و استراتژیک مرزی شوش است که برق آن و یک روستای دیگر از شرکت صنعتی میان آب تامین می شود و با وجود اینکه قرار بود مشکل برق این 2 روستا سالهای گذشته حل شود تاکنون محقق نشده لذا برای بالابردن ضریب امنیتی مرز و سکونت اهالی روستا تامین برق این 2 روستا ضروری است .

نماینده مردم شوش برقدارشدن چاه های کشاورزی این روستاها را یکی از ضرورت ها در راستای توسعه بخش کشاورزی دانست وگفت:قرار بود بهار پارسال این امر محقق شود ولی بنا به دلایلی انجام نشده است.

نوری بر حل مشکل برق نواحی صنعتی شهر حر نیز تاکید کرد و اظهار داشت:نواحی صنعتی شوش حوالی دوسلق نیز نیازمند ایجاد زیرساخت انژری هستند تا بتوان زمینه ایجاد اشتغال برای اهالی این روستاها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه شبکه برق شهرستان شوش و حل مشکل فرسودگی تیرهای برق و تامین روشنایی معابر نیز قول مساعد داده شده ولی عملی نشده است افزود:برقدار نشدن چاه های کشاورزی موجب نارضایتی کشاورزان و صنعتگران منطقه شده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی همچنین رفع مشکل افت ولتاژ و نوسان برق در منطقه غرب کرخه و شهر حر را ضروری دانست و گفت:به علت نبود نقدینگی و پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران ، مناقصه های برق متقاضی ندارند که انتظار می رود با پرداخت مطالبات پیمانکاران ، روند اجرای طرح های برق رسانی در شهرستان شوش تسهیل شود.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز در این نشست حل مشکل نوسان و افت ولتاژ برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان را خواستار شد و گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی شوش نیز با مشکل برق مواجه هستند. 

شهرستان شوش با 210 هزار نفر جمعیت دارای 220 روستاست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار