تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
6دانش آموز خوزستانی به المپیادکشوری نانو راه یافتند
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 6دانش آموزان خوزستانی برای اولین بار با کسب رتبه برتر و حدنصاب امتیاز لازم، از مرحله استانی نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، به مرحله کشوری این رقابت راه یافتند.

محمد تقی زاده دوشنبه بیان کرد: آزمون مرحله اول (استانی) نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، اردیبهشت ماه سال جاری به‌صورت سراسری در کل کشور برگزار شد و 437 نفر از دانش‌آموزان، امتیاز لازم برای حضور در مرحله دوم این المپیاد را به دست آوردند.

وی افزود: سه نفر از برگزیدگان این المپیاد دانش آموزی در مرحله استانی از شهرستان بهبهان ، یک نفر از اهواز، یک نفر از دزفول و یک نفر از بندر امام خمینی هستند که برای اولین بار به مرحله کشوری نهمین دوره این المپیاد راه پیدا کردند.

تقی زاده اضافه کرد: مرحلۀ دوم المپیاد نانو 22 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مرحله سوم این المپیاد نیز با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب لازم از مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه 1397 برگزار می شود.

بنیاد ملی نخبگان پس از هشت دوره برگزاری المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، امسال این رویداد را مورد تایید و حمایت خود قرار داده است که بر این اساس، برگزیدگان دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات این بنیاد بهره‌مند شوند.

همچنین برگزیدگان دوره های مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو فعالیت کنند.

این کانون با هدف ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن در سطح کشور پشتیبان اعضا است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار