تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه 700 مگاوات برق در اهواز صرفه جویی می شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: اجرای طرح کاهش ساعات اداری و نیز پایش برق مشترکین اهواز، موجب صرفه جویی روزانه 700 مگاوات برق در این شهرستان در 9 روز گذشته شده است.

حسن کریمی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز پایش بار شرکت توزیع برق اهواز با حضور وزیر نیرو در اهواز افزود:بر اساس گزارش مدیریت شبکه توزیع برق در این مدت ، بیش از 700 مگاوات، یعنی به اندازه یک واحد نیروگاهی کوچک، با کمترین هزینه ذخیره شده است. 

وی گفت: این انرژی از تمام بخش های صنعتی،خانگی، کشاورزی، ادارات و سایر بخش ها بوده و تاکنون کاهش ساعات اداری به تنهایی روزانه حداقل 107 مگاوات ذخیره انرژی به همراه داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه میزان مصرف شرکت توزیع برق اهواز هنوز 6 درصد از توزیع پیک پارسال کمتر است، افزود: این امر نشان از مدیریت مناسب و نیز همراهی و همکاری مشترکین در تمام بخش ها بوده است.

وی درخصوص بحث برق تخصیصی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز بیان کرد: از امروز برق این شرکت مانند سایر شرکت ها و ادارات از ساعت 12 تا 17 قطع است.

کریمی با اشاره به راه اندازی مرکز پایش بار شرکت توزیع برق اهواز گفت: در این مرکز تمام مشترکین روی مانیتور رصد شده و آنها که بیش از الگوی تعریف شده، مصرف کنند، نامشان به رنگ قرمز بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شود.

وی افزود:با مشترکین پرمصرف تماس گرفته شده، برای آنها پیامک ارسال شده و حتی مراجعه می کنیم و در صورت ادامه پیدا کردن، برای رفاه حال دیگر همشهریان، برق آنها قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: از مشترکین نمی خواهیم که برق مصرف نکنند بلکه انتظار داریم که الگوی مصرف برق را به ویژه در ساعت 13 تا 17 که برق بیشتری مصرف می شود رعایت کنند بنابراین به آنها کمک می کنیم تا مدیریت مصرف بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: وضعیت بارش و تولید انرژی نسبت به سال های گذشته در وضعیت حادی بوده و این تغییرات، نیاز به راه اندازی مرکز پایش بار را افزایش داد.

کریمی بیان کرد: این مرکز پس از عبور از فصل گرما، کار علمی خود را آغاز و روی نقاط قوت و ضعف کار کرده، و برنامه ریزی می شود تا این مدیریت مصرف در همه سال تداوم داشته باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار