تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۷۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش سوزی در تالاب شادگان
 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با تایید مهار آتش سوزی در تالاب شادگان گفت: فردی که عامل این آتش سوزی عمدی بود دستگیر شد.

احمدرضا لاهیجان زاده عصر دوشنبه افزود: این آتش سوزی ظهر امروز (دوشنبه) در نیزارهای روستای صراخیه تالاب شادگان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه یکی از صیادان بومی منطقه اقدام به این کار کرده گفت: صیادان برای سهولت در حرکت با قایق در تالاب شادگان، و باز شدن مسیر نیزار را آتش می زنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تایید دستگیری عامل آتش سوزی توسط ماموران انتظامی بیان کرد: این آتش سوزی ساعت 18 روز دوشنبه مهار شد.

وی ادامه داد: نوع آتش سوزی در نیزار با جنگل بسیار متفاوت است چراکه دسترسی به محل آتش سوزی در نیزار کار آسانی نیست و ماشین های آتش نشانی امکان حضور در نقطه آتش سوزی را ندارند بلکه تنها تلاش می شود از وسعت آتش سوزی جلوگیری شود.

لاهیجان زاده ادامه داد: البته خسارت در نیزازها جزیی است چرا که سرعت رشد آنها بالا است و دوباره به حالت اولیه برمی گردند. 

همچنین علی کرم پور، رییس کارگروه آتش سوزی مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در این آتش سوزی، 15 تا 20 پایه برق نیز آسیب دید.

تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالاب‌های بزرگ ایران است که در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است.

در شهرستان شادگان 34 روستا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تالاب شادگان در ارتباط هستند که از این میان تنها 2 روستا در وسط تالاب واقع شده اند و به ونیز ایران معروف هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار