تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۶۷۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
80 درصد راه‌های خاکی شهرستان اهواز در غیزانیه است
بخشدار غیزانیه از توابع شهرستان اهواز گفت: 80 درصد مسیرهای خاکی شهرستان اهواز در بخش غیزانیه است.

شاهین هاشمی بیان کرد: 80 درصد از 170 کیلومتر راه خاکی و بدون آسفالتی که در شهرستان اهواز وجود دارد در بخش غیزانیه است.

وی گفت: هم اکنون 25 روستا در این بخش بدون راه هستند که با پروژه جاده سازی که در دست ساخت است از این تعداد 17 روستا صاحب جاده خواهند شد.

بخشدار غیزانیه اضافه کرد: در بخش غیزانیه 80 روستا وجود دارد که به دلیل خاکی بودن جاده های بیشتر روستاها امکان توسعه و برطرف کردن مشکلات این روستاها وجود ندارد.

وی افزود: با ایجاد جاده های روستایی و توسعه، امکان برگشت ساکنان روستاها از شهر و ماندگاری اهالی روستاها فراهم می شود.

وی درادامه با اشاره به پروژه راه سازی در بخش غیزانیه بیان کرد: در این پروژه که از پارسال کلید خورد 74 کیلومتر راه روستایی در این منطقه در دست ساخت است.

بخشدار غیزانیه ادامه داد: از جمله پروژه های راه سازی، ساخت 44 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 140 میلیارد ریال است که امسال آغاز شده است.

وی گفت: این 44 کیلومتر مسیر شامل ساخت 20 کیلومتر راه روستاهای روزنه و شریفیه ، غدیر حبسه، ابوکبریه و هور سید علی، در حاشیه آزاد راه خلیج فارس قرار دارند.

هاشمی بیان کرد: همچنین در قالب این طرح آسفالت 24 کیلومترراه روستاهای منیثر، مشرفه کوچک، ام الدیای یک، چای ورشام، حلوه فای، حلوه جامع و سلمانه آغاز شده است.

بخشدار غیزانیه اضافه کرد: پارسال نیز 20 کیلومتر راه روستاهای ام الطرفه، منثر سگر، طنبور رویشد، شعمیط جابر و ملچ نیز آغاز شده است.

وی گفت: همچنین آسفالت 10 کیلومتر راه روستاهای فضله به حیاویه انجام شده است.

وی مدت زمان اجرای پروژه های راه سازی را 2 سال بیان کرد.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز است که دارای 80 روستا با جمعیت 25 هزار نفر است.

در بخش غیزانیه در شرق اهواز، تاسیسات شرکت نفت کارون و شرکت نفت مارون با تولید حداقل 700 هزار بشکه نفت در روز و بیش از 300 حلقه چاه نفت و واحدهای شرکت حفاری با 10 دکل فعال و کارخانه اتان پتروشیمی مارون قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار