تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۶۷۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:
تعریف ۷۰۶ طرح فراگیر با اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در خوزستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعداد طرح های فراگیر در استان، ۷۰۶ طرح برای اشتغالزایی هفت هزار و ۳۵۱ نفر است.

سید نور محمدپور روز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: ارائه آمار عملکرد اجرای طرح اشتغال فراگیر و توسعه اشتغال روستایی تا روز گذشته، ارائه گزارش عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبار سال گذشته و ابلاغ تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری از جمله دستورکارهای این جلسه است.

وی افزود: در این جلسه همچنین مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و مدیران شعب بانک های عامل استان نیز باید در خصوص برنامه های خود برای طرح توسعه اشتغال روستایی، طرح اشتغال فراگیر و تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته گزارش دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در این جلسه همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت باید طرح درخواست خودش را در خصوص تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی طرح مجتمع معدن و کارخانجات فرآوری فسفات به ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در شهرستان باغملک به مبلغ ۵۰ میلیون یورو ارائه دهد.

محمدپور بیان کرد: تعداد طرح های مصوب کمیته فنی دو هزار و ۲۴۷ طرح است که میزان تسهیلات آنها بیش از ۱۴ هزار میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۳ هزار و ۵۲۸ نفر است.

وی عنوان کرد: تعداد طرح های اشتغالزایی روستایی یک هزار و ۵۴۱ طرح با بیش از ۵ هزار میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی ۶ هزار و ۱۷۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان یادآور شد: تعداد طرح های فراگیر نیز ۷۰۶ طرح با اعتبار تسهیلات بیش از ۸ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی هفت هزار و ۳۵۱ نفر است.

همچنین در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در خصوص اشتغال فراگیر و روستایی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدا باید افراد آموزش دیده و پرونده برای آنها تشکیل شود.

علیرضا ایزدی افزود: در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر آموزش دیده و مقرر شده تا برای آنها پروانه صادر شود.

وی در پایان انتقاد کرد: در زمینه اشتغال فراگیر بالغ بر ۷۰ پرونده معرفی به بانک ها شده که هیچ کدام از آنها تسهیلاتی دریافت نکرده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار