تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۷۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار رییس اتاق اصناف اهواز با توجه به گرمای شدید:
اصناف هوشیار باشند تا حادثه "پاساژ رضوان" تکرار نشود
رییس اتاق اصناف اهواز با بیان این‌که اصناف باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده مشکل برق در واحدهای صنفی خود نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: صاحبان مغازه‌ها به خصوص در پاساژها اگر مشکلاتی در سیم‌کشی برق واحدهای خود دارند، باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند تا شاهد اتفاقی که برای پاساژ رضوان رخ داد، نباشیم. 

سعید ممبینی در خصوص ایمنی پاساژهای شهر اهواز اظهار کرد: تشخیص ایمن بودن پاساژها یک کار تخصصی و بر عهده شرکت توزیع برق اهواز و سازمان آتش نشانی است اما از دو سال گذشته و در راستای تامین امنیت پاساژهای سطح شهر اهواز هماهنگی‌هایی با این دو بخش انجام گرفته است.

وی افزود: در این زمینه با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد تا همه پاساژها در سطح شهر اهواز مورد بررسی سازمان آتش نشانی و  شرکت توزیع برق اهواز قرار بگیرند و ایرادات فنی و خطرساز پاساژها از سوی آن‌ها اعلام شود تا بتوان در راستای تامین امنیت برق و آتش سوزی پاساژها اقدامات لازم را انجام داد.

رییس اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: در تعداد بسیاری از پاساژهای سطح شهر اهواز این اتفاق افتاده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند اما این‌که همه پاساژها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند یا خیر را باید از همان سازمان‌ها سوال کرد. در برخی از پاساژها که اقداماتی انجام گرفته است، کسبه اعتراضاتی را عنوان می‌کنند زیرا برخی از پست‌های برقی که ایجاد شده‌اند در مسیر تردد مردم قرار دارند.

ممبینی عنوان کرد: در پاساژهایی که موارد خطر آفرین از سوی سازمان آتش نشانی و یا شرکت توزیع برق اعلام شده، در راستای رفع عیب و خطرات آن‌ها اقدامات لازم انجام گرفته و تجربه نشان داده است که بسیاری از حوادث خطر آفرین در پاساژها به دلیل کم توجهی کاربران است و در این زمینه صاحبان مغازه‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای بیش از حد هوا، در زمان‌هایی که مغازه‌ها تعطیل هستند نباید کولرها و وسایل برقی خود را در درون مغازه روشن بگذارند.

وی با بیان این‌که اصناف باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده مشکل برق در واحدهای صنفی خود نسبت به رفع آن اقدام کنند، ادامه داد: صاحبان مغازه به خصوص در پاساژها اگر مشکلاتی در سیم کشی برق واحدهای خود دارند، باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند تا شاهد مشکلی که برای پاساژ رضوان به وجود آمد نباشیم. در این زمینه اتحادیه‌های مربوطه نیز به واحدها تذکرات لازم را داده‌اند.

رییس اتاق اصناف اهواز خاطرنشان کرد: لازم است در بدو احداث یک مجتمع تجاری به دلیل تمرکز سرمایه افراد و تجمع خریداران و فروشندگان نکات ایمنی مد نظر قرار بگیرد و ما نسبت به پاساژهایی که در سال‌های گذشته در اهواز ساخته شده و کمتر به نکات ایمنی در آن‌ها توجه شده، حساسیت بسیار بیشتری داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار